WhatsApp maakt start met testen zakelijke accounts
Zakelijke WhatsApp-accounts zijn verified accounts en kun je herkennen aan een groen vinkje naast hun naam om ervoor te zorgen dat je zeker weet dat je met het desbetreffende bedrijf communiceert. Eigenaar Facebook ziet het aanbieden van zakelijke accounts als een manier om te verdienen aan WhatsApp. Hoe dat precies werkt is niet bekend. In ieder geval betaal KLM niet voor hun account zegt Pieter Groeneveld, verantwoordelijk voor digitale strategie bij Air France-KLM tegenover het NRC.
WhatsApp test zakelijke accounts
KLM maakt deel uit van een kleine groep bedrijven waarmee WhatsApp zakelijke accounts test. In het geval van KLM kunnen gebruikers in tien talen hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtwijzigingen ontvangen.
Volgens Groeneveld wordt het account niet gebruikt om gebruikers reclame te sturen. ‘Dit is enkel bedoeld voor een-op-een-communicatie met onze klanten’, aldus de Air France-KLM-medewerker. Zelf noemt hij de deelname van KLM aan de test een ‘samenwerking’. ‘Voor WhatsApp is het een kwestie van leren. Voor ons ook.’