Nokia verrijkt samen met TCS de werknemerservaring dankzij een nieuw cloudgebaseerd HCM
Tata Consultancy Services (TCS) (BSE: 532540, NSE: TCS) is door Nokia gekozen om de werknemerservaring voor al het bedrijfspersoneel in meer dan 130 landen opnieuw vorm te geven.
In 2021 lanceerde Nokia zijn 'One Nokia Digital'-strategie met als doel het concurrentievermogen van het bedrijf te versterken door activiteiten te digitaliseren. Als onderdeel van deze inspanningen en om Nokia's nieuwe werknemersstrategie te helpen realiseren, vervangt Nokia zijn lokale HR-systemen door een nieuw cloudgebaseerd Human Capital Management-platform (HCM) en brengt het alle HR-processen samen binnen een gemeenschappelijk dataplatform. Dit stelt Nokia in staat om alle teams dezelfde werknemerservaring te bieden en al zijn HR-diensten wereldwijd eenvoudiger te beheren en op te schalen. Nokia koos TCS als transformatiepartner om de HR-processen opnieuw vorm te geven en om vlotte, gepersonaliseerde employee journeys te realiseren.
De consultants van TCS zullen nauw samenwerken met Nokia om een cloud-first oplossing te ontwerpen waarin de mens centraal staat. Daarvoor zullen ze HR-processen hertekenen en een massa oplossingen implementeren, aangedreven door Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). Dankzij de nieuwe, vereenvoudigde cloudgebaseerde HR-diensten zullen Nokia werknemers efficiënter kunnen werken. Bovendien biedt het managers bruikbare inzichten en analyses die hen ondersteunen bij de uitwerking van hun personeelsbeleid.
"Iedereen verwacht tegenwoordig dezelfde ervaring op het werk als in het privéleven: een gebruikerservaring die intuïtief, contextueel en gepersonaliseerd is. Omdat we bij Nokia onze mensen centraal stellen in alles wat we doen, willen we ook de werknemerservaring voortdurend verbeteren. We rekenen op het advies en de ondersteuning van TCS om het overgrote deel van onze personeelsgerelateerde processen te herzien, zodat ze eenvoudiger worden. Zo willen we afscheid nemen van administratieve rompslomp”, zegt Lisbeth Nielsen, Interim Chief People Officer bij Nokia.
Om de transformatie te realiseren, zet TCS zowel haar inhoudelijke kennis, als haar Business 4.0™ -denkwijze, een hybride projectmethodologie, haar expertise in Oracle Integration Cloud, TCS Crystallus™ (een set van voorgeconfigureerde sector- en bedrijfsoplossingen) en haar knowhow op het vlak van changemanagement in.
Dankzij het nieuwe geïntegreerde platform zal Nokia in staat zijn om de ervaring van werknemers te verbeteren, de productiviteit te verhogen, innovatie te stimuleren en flexibiliteit te vergroten, zodat het zich als werkgever steeds sneller kan aanpassen aan veranderende omstandigheden.
"TCS is een van onze sleutelpartners op het gebied van digitalisering en transformatie. We kijken ernaar uit om onze relatie met TCS te versterken door samen te werken aan de transformatie van onze HR-tools en -praktijken, en zo de werknemerservaring voor onze teams over de hele wereld te verbeteren", aldus Alan Triggs, Chief Digital Officer bij Nokia.
"TCS werkt al meer dan 15 jaar nauw samen met Nokia aan visionaire initiatieven op het gebied van applicaties, IT, verticale integratie en R&D. We zijn verheugd om onze langdurige relatie nu ook uit te breiden met de transformatie van Nokia’s HCM-platform, met onze diepgaande inhoudelijke kennis, onze technologische knowhow en onze functionele expertise", zegt V Rajanna, Global Head, Communications, Media, and Technology Business bij TCS.
Dankzij een diepgaande kennis van sectornormen, lokale regelgevingen en geavanceerde technologische specialisaties helpt TCS bedrijven in de communicatie-, media- en technologiesector om betrouwbare digitale oplossingen te ontwerpen en te bouwen. Oplossingen die flexibel zijn en aangepast kunnen worden aan de eisen van de klant. Omdat TCS aanhoudend investeert in onderzoek en innovatie, beschikt het over een toonaangevend portfolio van frameworks, katalysators, producten en platformen die transformatieprojecten van klanten in de cloud aanzienlijk te versnellen.