Athora Netherlands breidt strategische samenwerking met TCS uit
Tata Consultancy Services (TCS) (BSE: 532540, NSE: TCS) heeft zijn langdurige samenwerking met Athora Netherlands, aanbieder van levensverzekeringen en pensioenen, verder uitgebreid om het bedrijf te ondersteunen bij de overgang naar een IT-bedrijfsmodel dat de klantbeleving, operationele veerkracht en zakelijke flexibiliteit zal verbeteren.
Deze samenwerking met TCS zal bijdragen aan het Ambitie 2025-programma van Athora Netherlands, gericht op de transformatie tot een toonaangevende en gespecialiseerde pensioen- en levensverzekeringsmaatschappij. Als onderdeel van deze meerjarige samenwerking zal TCS de volledige bedrijfs- en IT-activiteiten beheren voor het polisbeheer, de afhandeling van claims en de klantenservice voor Athora’s closed book portefeuille van levensverzekeringspolissen onder het merk Reaal.
TCS zal helpen bij het opzetten van een hybride cloudarchitectuur gebouwd op TCS Enterprise Cloud en aangedreven door het TCS Alpha Platform. TCS Enterprise Cloud biedt flexibele engagement-modellen en verbetert tegelijkertijd de operationele efficiëntie. De flexibele en schaalbare cloud stelt Athora Netherlands in staat om aan veranderende bedrijfsbehoeften te voldoen en de klanttevredenheid te verbeteren.
Met zijn Machine First™ Delivery Model (MFDM™) en DevSecOps-mogelijkheden zal TCS automatisering en flexibiliteit brengen in de bedrijfs- en IT-activiteiten van Athora. Het next-gen IT-bedrijfsmodel zal de bedrijfssnelheid verhogen, de operationele veerkracht verbeteren en de eindgebruikerservaring verbeteren, waardoor Athora goede bedrijfsresultaten kan behalen.
Als onderdeel van de uitgebreide samenwerking zal TCS diverse medewerkers van de levensverzekeringstak van Athora Netherlands overnemen en een nearshore delivery center creëren bij het kantoor van Athora in Alkmaar, van waaruit zij zullen werken. De medewerkers zullen verantwoordelijk blijven voor het dagelijkse beheer van de Life Service Business, om zo een naadloze voortzetting van de dienstverlening aan Athora's klanten te waarborgen.
"Deze strategische samenwerking is een belangrijke stap voor onze Life Service Business. De uitgebreide verzekeringsactiviteiten en IT-expertise van TCS zullen ons helpen om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen naarmate de closed book-portefeuille geleidelijk wordt afgebouwd. Bovendien zal het onze klantenservice verbeteren en onze kostenstructuur flexibeler maken. Ik wil alle betrokken medewerkers bedanken voor hun toewijding en wens hen het beste toe terwijl ze onze gewaardeerde klanten blijven bedienen na de overgang naar TCS," aldus Bart Remie, Chief Technology & Operations Officer bij Athora Netherlands.
"TCS combineert contextuele kennis met domein- en technologische expertise om zo wereldwijde verzekeraars te helpen de transformatie naar gemoderniseerde, digitale ondernemingen te maken," aldus Hemakiran Gupta, Hoofd Banking, Insurance en Financial Services, Europa, TCS. "We zijn verheugd om onze samenwerking met Athora Netherlands verder te versterken. Onze diepgaande domeinkennis en kennis van applicaties en de operationele kant van verzekeringen, samen met de moderne hybride cloudtechnologie van TCS Enterprise Cloud, zal Athora in staat stellen een ongeëvenaarde klantbeleving te bieden en hun veerkracht versterken."