Leerplatform Knowingo+ haalt 2 miljoen op voor uitbreiding naar buitenland
Nieuwe skills leren door te gamen op je smartphone

Leerplatform Knowingo+ haalt 2 miljoen op voor uitbreiding naar buitenland

Redactie WINMAG Pro
Leerplatform Knowingo+ 'krijgt' 2 miljoen euro van investeerders en gaat internationaal.

Het leerplatform is bedoeld voord voor het bedrijfsleven. Snelle veranderingen in de samenleving en technologie nopen werkgevers en werknemers bij te blijven in hun vakgebied. Knowning+ stelt bedrijven in staat om hun medewerkers spelenderwijs te laten leren via hun smartphones. Knowingo+ claimt met een paar minuten per dag werknmers nieuwe skills te leren.

In Nederland maken onder meer PostNL, VodafoneZiggo en Rentokil gebruik van de de dienst. Met de miljoenen gaat het bedrijf nu vol vertrouwen de landsgrenzen over.

Loren Roosendaal, CEO van Knowingo+: “Het is prachtig om te zien wat voor resultaten klanten neerzetten met Knowingo+. Dankzij de kracht van gamification en zelflerende kunstmatige intelligentie maken we leren niet alleen leuk, maar ook meetbaar en betrouwbaar. Door deze nieuwe investering kunnen we niet alleen in Nederland, maar ook internationaal steeds meer bedrijven helpen om met Knowingo+ het verschil te maken.

Doelen bereiken met gamification

Het is geen geheim dat organisaties hun doelen beter bereiken met gamification. Dat mensen spelende wezens zijn stelde de Nederlandse historicus Johan Huizinga al in zijn populaire wetenschappelijke werk Homo Ludens. Daaruit volgt dan ook logisch dat het inbrengen van spelende elementen ook op de werkvloer een positieve invloed kunnen hebben. De voorzitter van de Dutch Games Association weet precies hoe je met game-elementen je doelen als organisatie beter kunt bereiken.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie