Pinterest mikt zijn pijlen op zakelijke gebruikers

Redactie WINMAG Pro
Delen op internet is populair, sociale media-sites als facebook, twitter, Google+ en Pinterest drijven erop. Het analyseren van wat gedeeld wordt, door wie, wanneer kan waardevol zijn voor bedrijven. Pinterest komt daarom met een verzameling analyse-tools die de service aantrekkelijker moet maken voor zakelijke gebruikers.

Sinds november 2012 is het mogelijk om op Pinterest een zakelijk account aan te maken. Het verschil tussen een gewoon Pinterest-account en een zakelijk account zag je vooral aan de naam van het account. In plaats van een voor- en achternaam was het mogelijk om een naam van een bedrijf op te geven en het account te verifiëren door de eigen website op te geven tijdens het registratieproces.

Nu heeft Pinterest de service uitgebreid met een verzameling aan tools waarmee bedrijven kunnen analyseren welke content populair is, veel gedeeld wordt en wat er samen met die content gedeeld wordt. Dit kan bedrijven helpen om Pinterest succesvoller in te zetten tijdens campagnes, of het verbeteren van de eigen online aanwezigheid.

Via Pinterest Analytics kunnen bedrijven zien hoe hun conent gedeeld wordt en door wie door middel van overzihtelijke grafieken.

Volgens Reuters zou dit een start kunnen zijn om geld te gaan verdienen aan de website. Op het moment van schrijven zie je namelijk geen advertenties als Pinterest-gebruiker. Het zou goed kunnen zijn dat deze gratis tools de aanleiding moeten vormen voor Pinterest om het platform aantrekkelijk te maken voor adverteerders. Bedrijven hebben met Pinterest Web Analytics namelijk een meetbaar instrument in handen waarmee ze kunnen zien dat er een publiek zit op Pinterest die interesse heeft in hun product, en dat Pinterest daarmee een interessant platform is om op te adverteren.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie