Mitel herstructureert diensten, introduceert MiCollab 5.0 en MiVoice voor Lync
UC-specialist Mitel heeft zijn aanbod communicatie- en samenwerkingsoplossingen opnieuw gestructureerd. Voortaan vallen alle diensten onder MiCollab, MiVoice en MiContactCenter. MiVoice voor Lync en MiCollab 5.0 zijn bovendien hagelnieuwe oplossingen.
De namen verraden hoe de nieuwe structuur in elkaar steekt. MiCollab is de paraplu waar voortaan alle UC- en samenwerkingsdiensten onder vallen. MiVoice omvat alle communicatieplatformen en telefoontoestellen. MiContactCenter bundelt alle diensten voor contact centers.
MiVoice voor Lync
Ook MiVoice voor Lync doet wat de naam aangeeft: het koppelt de voicefunctionaliteit van Mitel aan Microsoft Lync. Deze oplossing heeft naast Lync geen aanvullende gateways of andere componenten nodig. De gratis client-applicatie biedt alle gebruikers toegang tot zakelijke contacten, contactbeheer en click-to-call mogelijkheden. Ander voordeel is dat de oplossing te gebruiken is in public, private en hybrid cloud-omgevingen of als oplossing op locatie.
MiCollab 5.0
MiCollab is Mitel's oplossing voor samenwerking en realtime-communicatie. Het omvat voice, instant messaging, presence, audio, video en web conferencing. Daarnaast integreert het met het Google cloudplatform en Google apps als agenda en e-mail. Ook een koppeling met Google's instant messaging, aanwezigheid en contactbeheer is mogelijk.