Jouw content op een smartwatch? Hier moet je op letten

Jouw content op een smartwatch? Hier moet je op letten

Redactie WINMAG Pro
Inmiddels weten de meesten wel hoe je content optimaliseert voor een pc, tablet en smartphone. Maar met de komst van de smartwatch is er weer een nieuw scherm bij, met nieuwe formaten. Hoe zorg je ervoor dat jouw content er goed uitziet op dit scherm? Dit zijn drie tips om je hierbij te helpen.

1. Wat willen mensen weten?

Wat wil jouw klant nu echt weten? Wat willen ze lezen en waar zoeken ze naar? Zoek het antwoord op deze vragen en laat juist dat zien op een smartwatch. Omdat het scherm zo klein is, zet je al snel teveel content online. Wil je toch veel soorten content kwijt? Laat gebruikers dan bijvoorbeeld kiezen voor bepaalde interesses of onderwerpen. Durf te schiften, hoe vervelend het ook is om te snijden in je eigen content. Werken met het kleine scherm van een smartwatch betekent dat je prioriteiten moet stellen. 

2. Maak gebruik van locaties

Net als een smartphone heeft de smartwatch gps aan boord. Als dit niet zo is, heeft het apparaat op zijn minst interactie met een smartphone die gps aan boord heeft. Ofwel: maak gebruik van de locatie van je gebruiker! Deel bijvoorbeeld unieke content als mensen bij jouw winkel of kantoor in de buurt komen, of geef ze als tijdelijke actie een unieke korting binnen een gemeten straal. Zo laat je de gebruiker zien dat je unieke features van een smartwatch durft te gebruiken. 

3. Houd de content kort en to the point

Op een smartwatch heb je ongeveer drie regels met ieder vijftien tekens voor mensen moeten scrollen. Veel informatie kun je daar dus niet op kwijt. Houd hier dan ook rekening mee als je content voor een smartwatch maakt. Plaats bovenaan de belangrijkste woorden of een headline, zodat de gebruiker meteen tot de essentie van het bericht komt. Zorg daarnaast dat alleen de basis in het bericht staat, want mensen gaan geen longreads lezen op een smartwatch. Als ze meer willen weten, pakken ze hun laptop of tablet wel. Zorg daarom ook dat je een call to action hebt onder de basis van je artikel, zodat gebruikers het kunnen doorsturen of opslaan om het later te lezen.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie