Dienstverleners opgelet: zo vind je hét mobiele telefoon abonnement als ZZP’er
Ben je een fan van top-of-the-shelf smartphones, dan is kostenefficiëntie het grootste voordeel van een mobiele telefonie abonnement. Modellen met de nieuwste Qualcomm-processoren gaan met een aanzienlijk prijskaartje gepaard. Providers tonen begrip door sim-abonnementen te combineren met toestellen en de prijs zo ver als mogelijk terug te dringen. Een combinatieabonnement is niet alleen een handig pakket, maar tegelijkertijd een financieringsvorm voor de aanschaf van een ultramodern toestel. Je zal het relatief hoge bedrag dat gevraagd wordt voor een iPhone 11 of Note 10 immers niet in één keer, maar verspreid over twaalf of 24 maanden hoeven te betalen.
Omdat je als zelfstandig dienstverlener uitsluitend jezelf van telefonie hoeft te voorzien, schept een combinatieabonnement overzicht. Door zowel service- als toestelkosten in één abonnement te verwerken, behoud je financieel overzicht. Gebruik je het toestel en de service gedeeltelijk voor jouw onderneming, dan zijn alle kosten aftrekbaar van de bedrijfswinst. Onderaan de streep ben je niet alleen goedkoper uit dankzij de abonnementsvorm, maar eveneens voorzien van de gemakkelijke aftrekpost.
Overstappen of verlengen?
Bevat jouw broekzak reeds een modern toestel, vrees dan overigens niet, want ook de afname van een nieuw sim only-abonnement kent tal van voordelen. Door een serviceabonnement te combineren met een toestel dat al in jouw bezit is, bespaar je jezelf de onnodig hoge kosten die vaak komen kijken bij het verlengen van een bestaand abonnement. Nederlandse providers zijn op de hoogte van de waarde van een nieuwe klant, dus zijn de kortingen voor nieuwe gebruikers doorgaans hoger dan de voordelen voor bestaande klanten. En waar een overstap op een nieuwe provider in het verleden nog wel eens een nummerwijziging met zich meebracht, biedt de provider anno 2019 je te allen tijde de mogelijkheid om jouw nummer te behouden.
Kennis over de voordelen van een mobiel abonnement is overigens niet alleen voor jouw eigen voordeel inzetbaar. Terwijl oplossingen voor internetbellen (VoIP) niet weg zijn te slaan uit het repertoire van dienstverleners voor het MKB, wordt de waarde van een handvol traditionelere combinatieabonnementen te vaak over het hoofd gezien bij het verlenen van communicatiediensten. Wanneer je de IT van een zelfstandige of kleinbedrijf beheert, kan je jouw klant met gemak verblijden door een kostenefficiënt abonnement aan te raden of in naam van diegene af te nemen. Door zelf op zoek te gaan naar de meest efficiënte, vaak op particulieren gerichte abonnementsvormen, stel je een klant tevreden en besteed je tegelijkertijd het beheer op de lange termijn uit aan een grote provider.