Zscaler breidt Digital Experience monitoring uit met nieuwe AI-gedreven inzichten en analyses

Zscaler breidt Digital Experience monitoring uit met nieuwe AI-gedreven inzichten en analyses

Redactie WINMAG Pro

Zscaler, leider in cloudbeveiliging, kondigt verbeteringen aan voor Zscaler Digital Experience (ZDX), een geïntegreerde oplossing die end-to-end inzicht biedt en verbeterde mogelijkheden voor IT-troubleshooting.

De nieuwe verbeteringen aan ZDX zijn nu beschikbaar via de Zscaler-beveiligingscloud. Moderne werknemers zijn overal aan het werk. Dit maakt het werk van IT- en serviceteams extra lastig, omdat ze moeten zorgen voor non-stop productiviteit en hoogwaardige digitale gebruikerservaringen. De ZDX-updates bieden IT- en serviceteams verbeterde inzichten, diagnostiek en herstelmogelijkheden. Dit is nodig om een goede digitale ervaring te garanderen en productiviteit te ondersteunen. Door gebruik te maken van AI kan het probleemoplossend vermogen enorm worden vergroot, waardoor de hersteltijd wordt teruggebracht van uren, dagen of zelfs weken tot enkele minuten.

De nieuwe AI-gedreven monitoringsmogelijkheden in ZDX bieden meer inzicht in de gebruikerservaring en intelligente oplossingen om gebruikersproblemen op te lossen en -prestaties te verbeteren. Bovendien biedt Zscaler nu gegevens over de vergaderkwaliteit van WebEx om de gebruikerservaring verder te verfijnen en ondersteunt het UCaaS-applicaties zoals Microsoft Teams en Zoom. Deze benadering van het monitoren van digitale ervaringen stelt serviceteams in staat hun productiviteit te verbeteren met ongeveer 70% wanneer AI-gedreven root cause-analyse wordt gebruikt. Daarnaast stelt het serviceteams in staat om hun organisatie beter op te schalen met omgevingen die worden beveiligd door Zscaler.

“Door de overstap naar cloud, SaaS en hybride werken, wordt het voor IT-teams steeds lastiger om de prestaties van applicaties, data en gebruikers te monitoren. Aparte tools voor netwerk-, applicatie- en apparaatmonitoring bieden een gefragmenteerd inzicht en falen binnen zero trust-omgevingen”, zegt Dhawal Sharma, Vice President and General Manager bij Zscaler. “De nieuwe mogelijkheden voor ZDX bieden diepgaande inzichten en door AI-gedreven analyses die IT-teams helpen presteren in complexe omgevingen. Hierdoor kunnen ze optimale digitale ervaringen bieden en de productiviteit van werknemers verhogen.”

De nieuwe Zscaler Digital Experience-mogelijkheden bieden bruikbare inzichten en diagnostiek door enorme hoeveelheden telemetrie te analyseren. Deze telemetrie wordt verzameld door gegevens van apparaten, het lokale netwerk, ISP- en bedrijfsnetwerken, proxy’s, applicaties en de Zscaler Zero Trust Exchange samen te brengen in één overzicht. Zo kunnen IT-teams binnen grote organisaties nu:

  • Sneller tot een oplossing komen met behulp van AI: Met behulp van AI en machine learning-processen automatiseert ZDX root cause-analyses om gefragmenteerde data, alert-moeheid en finger-pointing binnen IT-teams te elimineren. Met een uniform overzicht van de prestaties van de hele applicatieketen, onmiddellijke root cause-analyses en een integratie met ServiceNow, zijn IT- en serviceteams in staat om klachten van gebruikers snel te beoordelen en op te lossen. Bovendien kunnen IT-teams met AI-gedreven analyse en dynamische waarschuwingen snel gebruikerservaringen vergelijken en waarschuwingen instellen op basis van afwijkingen in de waargenomen statistieken.
  • Kwalitatieve samenwerkingen mogelijk maken: ZDX kan nu worden geïntegreerd met WebEx om gegevens over de kwaliteit van videoconferenties, apparaat- en netwerkprestatietaken te presenteren. Zo kan het de oorzaak van slechte ervaringen isoleren en ononderbroken en productieve vergaderingen garanderen.
  • Uw onderneming schalen: Serviceteams worstelen vaak met het oplossen van problemen op apparaten van externe werknemers. De huidige release voegt een reeks belangrijke statistieken toe, waaronder apparaatstatus, actieve processen en Windows OS-statistieken die essentieel zijn voor het oplossen van deze problemen op afstand. Bovendien ondersteunt ZDX nu remote package capture voor complexe netwerkproblemen, zelfs wanneer het apparaat niet verbonden is met het bedrijfsnetwerk. Daarnaast worden gegevens lokaal opgeslagen om te voldoen aan de GDPR, CCPA en PIPEDA. ZDX ondersteunt verder deep tracing en adaptive traceroute-zichtbaarheid in applicaties die worden beschermd met ZPA. Dit vermindert de belasting op applicaties, zonder de betrouwbaarheid van monitoring te beïnvloeden.

Deze verbeteringen aan ZDX zijn nu beschikbaar voor gebruikers van Zscaler Digital Experience. Lees het blog of download ons e-book voor meer informatie over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van ZDX.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie