Zoomtopia 2024: De nieuwste AI-first innovaties van Zoom’s werkplatform
AI-first innovaties van Zoom’s werkplatform

Zoomtopia 2024: De nieuwste AI-first innovaties van Zoom’s werkplatform

Redactie WINMAG Pro

Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) heeft tijdens Zoomtopia 2024 een reeks nieuwe AI-first innovaties geïntroduceerd voor Zoom Workplace en Zoom Business Services. Deze vernieuwingen zijn ontworpen om teamcommunicatie en samenwerking te verbeteren en productiviteit te verhogen.

De Zoomtopia-aankondigen omvatten Zoom AI Companion 2.0, een nieuwe add-on om AI Companion aan te passen en te personaliseren, Zoom Tasks om gebruikers acties te helpen definiëren binnen Zoom Workplace, en  AI-gedreven innovaties op het gebied van werknemers- en klantervaring.

"Bij Zoom zijn we niet alleen bezig met het transformeren van communicatie— we revolutioneren de hele werkervaring", zegt Eric S. Yuan, oprichter en CEO van Zoom. "Onze visie is om een AI-first werkplatform te creëren voor menselijke connectie dat teams in staat stelt meer dan ooit tevoren te bereiken. Met AI Companion, dat de productiviteit al verbetert, helpen we onze klanten de manier waarop ze werken te transformeren. Dit is meer dan een evolutie; het is een complete transformatie van hoe we werken in het digitale tijdperk."

Zoom AI-innovaties

Zoom’s missie is om een AI-first platform voor menselijke verbinding te leveren. De AI-first benadering van Zoom Workplace en Zoom Business Services helpt zowel individuele medewerkers als teams om tijd vrij te maken en zich te concentreren op waar ze het beste in zijn: betrokken zijn, persoonlijke verbinding en creatief en inzichtelijk werk leveren.

Dankzij Zoom’s federatieve AI-aanpak kan de technologie van Zoom dynamisch kiezen uit meerdere AI-modellen om hoogwaardige resultaten te leveren; biedt het klanten controle en zorgt het voor verantwoord AI-gebruik; en helpt het gebruikers om samenwerking te verbeteren, hun tijd te optimaliseren en taken effectief te prioriteren. Daarbij is Zoom AI Companion zonder extra kosten inbegrepen bij de betaalde diensten van in aanmerking komende Zoom-accounts, zodat gebruikers de voordelen van AI in al hun workflows kunnen benutten en meer gedaan kunnen krijgen.

Zoom AI Companion 2.0
Zoom zet zich voortdurend in voor de verbetering van AI Companion, zodat klanten toegang krijgen tot de meest actuele en hoogwaardige AI-tools voor een naadloze en productieve gebruikerservaring. Nieuwe mogelijkheden van AI Companion 2.0 zijn onder andere:

Continue beschikbaarheid: Gebruikers kunnen nu communiceren met AI Companion via een handig, altijd aanwezig zijpaneel. Dit levert een AI-first gebruikersinterface (UI) die grafische en conversatie-UI's naadloos integreert om een betere informatiestroom in de Zoom Workplace mogelijk te maken.

Uitgebreide context: AI Companion krijgt geavanceerde contextuele inzichten op basis van wat de gebruiker bekijkt in Zoom Workplace in combinatie met eerdere gesprekken om intelligente suggesties en reacties te geven met bronvermeldingen.

Geavanceerde synthese: AI Companion kan interacties uit de hele Zoom Workplace samenbrengen en - mits gekoppeld - informatie uit Microsoft Outlook, Gmail, Google Agenda en geüploade bestanden van Microsoft Office en Google Documenten inzetten om gebruikers te helpen inhoud en interacties samen te vatten en snel bij te werken.

Verbonden met het web: AI Companion kan vragen van gebruikers beantwoorden en in realtime informatie op het web zoeken.

Actieve ondersteuning: AI Companion detecteert, volgt en voltooit acties in verschillende werkstromen in Zoom Workplace om gebruikers te helpen meer gedaan te krijgen.

AI Companion 2.0 wordt in de komende weken zonder extra kosten beschikbaar voor betaalde diensten binnen Zoom Workplace-accounts.

Add-on voor de personalisatie van AI Companion
Een nieuwe optionele add-on zorgt voor een gepersonaliseerde AI Companion-ervaring voor individuele klanten. Deze toevoeging biedt uitgebreide toegang tot gegevens van apps naast Microsoft en Google e-mail en agendaservices en voegt aanvullende databronnen van organisaties toe om de kennis van AI Companion uit te breiden. Klanten kunnen AI Companion personaliseren met bedrijfseigen woordenlijsten en terminologie en profiteren van verbeterde zoekmogelijkheden. Daarnaast kan AI Companion namens de gebruiker actie ondernemen.

De personalisatiemogelijkheden helpen om de prestaties van AI Companion op het account van de klant te verbeteren. Ze bieden de mogelijkheid om persoonlijke ontwikkelingsplannen op te schalen met een persoonlijke coach en helpen tijd en middelen te besparen met gepersonaliseerde avatarclips. De belangrijkste onderdelen van deze nieuwe add-on zijn:

Een gepersonaliseerde ervaring met AI Studio: Organisaties kunnen de AI Companion-ervaring afstemmen op hun unieke zakelijke behoeften met aangepaste woordenlijsten, meetingsamenvattingen en kennisbanken. Dit verbetert de nauwkeurigheid van reacties door te verbinden met bedrijfsspecifieke databronnen.

Koppeling met apps van derden: Verkrijg uitgebreide inzichten door verbinding te maken met externe databronnen die integreren met de AI-mogelijkheden van Zoom. Hierdoor kan de AI Companion antwoorden geven en acties coördineren in apps van derden zoals Atlassian (Jira en Confluence), Glean, Workday, Zendesk, ServiceNow, Box, Asana en HubSpot.

Personalisatie:  Met de nieuwe AI Companion-add-on kunnen werknemers hun vaardigheden verder ontwikkelen met persoonlijke coachingsmogelijkheden. Ook besparen ze tijd en productiekosten met gepersonaliseerde avatars voor Zoom Clips, die gebruikers helpen videoclips te maken zonder meerdere takes te hoeven doen.

De AI Companion-add-on is beschikbaar voor $12 per gebruiker per maand en wordt naar verwachting in de eerste helft van 2025 gelanceerd. Bezoek de Zoom newsroom voor meer informatie over Zoom’s laatste AI-innovaties.

Zoom Workplace-innovaties

Grip op je werkdag
Met Zoom Workplace kunnen medewerkers eenvoudig grip krijgen op hun werkdag om meer gedaan te krijgen. Nieuwe features zijn: een AI-gebaseerd product, Zoom Tasks, dat AI Companion gebruikt om taken te detecteren, aan te raden en te voltooien voor een gebruiker op basis van gesprekken binnen Zoom Workplace. Zoom Phone krijgt AI-versterking, zoals een realtime vraagfunctie die samenvattingen geeft van Zoom Phone-gesprekken terwijl ze plaatsvinden. AI Companion kan daarnaast automatisch gepersonaliseerde voicemailberichten aanmaken op basis van de stemafdruk van een gebruiker, die zijn afgestemd op hun agenda (zoals reisschema's) om handmatige voicemail-updates te vermijden.

Effectievere samenwerking
Met Zoom Workplace kunnen gebruikers effectievere vergaderingen houden en beter samenwerken. AI Companion maakt vergaderagenda's en realtime samenvattingen om ervoor te zorgen dat belangrijke onderwerpen aan bod komen en vergaderingen op schema blijven. Gebruik een bibliotheek met vooraf geselecteerde avatars in Zoom Clips om professionele videocontent te maken. Zoom Docs biedt nieuwe opties voor delen en toegangscontrole, nieuwe sjablonen, geüpdatete tabelweergaven, API's en workflowautomatiseringen. Daarnaast helpt AI Companion bij het stroomlijnen van schrijfwerk door content te genereren vanuit aanvullende gegevensbronnen. Deze verbeteringen in Zoom Workplace zijn zonder extra kosten inbegrepen bij de betaalde diensten binnen Zoom Workplace-accounts.

Fysieke vergaderingen
Zoom heeft AI Companion voor fysieke vergaderingen aangekondigd, die samenvattingen en actiepunten biedt via de Zoom Workplace-app op een mobiel apparaat. Voor vergaderingen op kantoor kan AI Companion binnen Workspace Reservation aanbevelen op welke dagen medewerkers naar kantoor zouden moeten komen, gebaseerd op de aanwezigheid van hun teamleden. Ook kan AI Companion ruimtes aanbevelen op basis van locatie en grootte. Dit maakt het gemakkelijker om samen te werken met collega's en de beschikbare kantoorruimte te optimaliseren.

Medewerkersbetrokkenheid
Nieuwe AI-gebaseerde oplossingen voor medewerkersbetrokkenheid bevorderen de verbinding. AI Companion voor Workvivo helpt om medewerkers geïnformeerd, betrokken en verbonden te houden door sneller content te creëren. En Workvivo Employee Insights helpt de betrokkenheid, tevredenheid en prestaties van medewerkers te meten.

Bezoek de Zoom newsroom voor meer informatie over deze Zoom Worlplace features.

Business Services-verbeteringen

Zoom Customer Experience
Zoom heeft verbeteringen doorgevoerd in zowel self-serviceoplossingen als ondersteunende features  voor klantenservicemedewerkers en management om klantervaringen van wereldklasse te leveren.

De Zoom Virtual Agent self-service chatbot kan nu meerdere klantintenties detecteren, zodat hij complexere klantproblemen kan aanpakken. Hierdoor kan Zoom Virtual Agent meerdere problemen in één gesprek verwerken en klantintenties automatisch bijwerken op basis van trends of veelgestelde vragen. Zoom introduceert ook een virtuele spraakassistent om de mogelijkheden van Zoom Virtual Agent uit te breiden naar self-service audiogesprekken.

Verder biedt de nieuwe Auto Quality Management tool leidinggevenden uitgebreide inzichten in de prestaties van hun medewerkers, met automatische scores voor klantinteracties.  Nieuwe AI Expert Assist-functies bevatten tot slot dynamische begeleiding die de context van een gesprek analyseert, ziet welke stappen de medewerker al heeft genomen en hen vervolgens begeleidt naar de relevante volgende stap.

Bezoek de Zoom newsroom voor meer informatie over deze aankondigingen over de klantervaring, en aanvullende innovaties voor sales en marketing.

Branchespecifieke oplossingen


Werknemers in verschillende sectoren hebben hun eigen unieke behoeften. Ook voor hen heeft Zoom nieuwe AI-gedreven oplossingen op maat ontwikkeld.

Zoom Workplace for Frontline biedt een mobiele ervaring die de productiviteit, betrokkenheid en samenwerking bevordert voor medewerkers die dagelijks met klanten in contact zijn. De oplossing bevat onder meer AI-gegenereerde samenvattingen van een ploegendienst, dienstgerelateerde communicatie, werkbeheer en inzichten.

Zoom Workplace for Healthcare komt met AI Companion 2.0 zodat personeel efficiënter kan werken. Klanten in de gezondheidszorg kunnen bovendien een speciale AI Companion-add-on voor de gezondheidszorg aanschaffen met toegang tot zorgspecifieke terminologie en externe gegevensbronnen zoals elektronische patiëntendossiers.

Zoom Workplace for Clinicians helpt artsen tijd te besparen door het automatiseren van de klinische workflow, inclusief klinische notities die gebruikmaken van gespecialiseerde gezondheidszorg-AI om de documentatielast te verminderen en de interactie tussen arts en patiënt te verbeteren.

In het onderwijs zal Zoom Workplace for Education AI Companion 2.0 bevatten, evenals specifieke verbeteringen voor het onderwijs zoals lesplanning, samenvattingen van lezingen, persoonlijke feedback en verbeterde betrokkenheid in het klaslokaal. Voor studenten biedt deze oplossing AI-gegenereerde live aantekeningen, toegang tot Zoom Docs en meer. Een AI Companion-addon voor het onderwijs biedt tot slot extra toegang tot externe gegevensbronnen zoals studentinformatiesystemen en Learning Management Systems.

Bezoek de Zoom newsroom voor meer informatie over de branche-specifieke verbeteringen.

Over Zoom
De missie van Zoom is om een AI-gericht werkplatform te bieden voor menselijke verbinding. Transformeer teamwork met Zoom Workplace – Zoom's open samenwerkingsplatform met AI Companion verhoogt de productiviteit van teams. Samen met Zoom Workplace versterken Zoom's Business Services voor sales-, marketing- en serviceteams, waaronder Zoom Contact Center, de klantrelaties gedurende de hele klantlevenscyclus. Zoom is opgericht in 2011 en beursgenoteerd (NASDAQ:ZM). Het hoofdkantoor bevindt zich in San Jose, Californië. Ga voor meer informatie naar zoom.com.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie