Zoom lanceert AI Companion 2.0
Zoom AI Companion 2.0 is vanaf vandaag algemeen beschikbaar. AI Companion 2.0 is de volgende generatie van Zooms eigen AI-assistent en kan binnen de gehele Zoom Workplace informatie vergaren en op basis van platforminteractie taken prioriteren en identificeren, zodat gebruikers meer werk kunnen verzetten. AI Companion 2.0 is verbeterd met nieuwe mogelijkheden om context beter te begrijpen, informatie effectiever te synthetiseren en gerichter actie te ondernemen. Zoom AI Companion 2.0 is zonder meerkosten beschikbaar voor alle betalende Zoom-gebruikers.*
“Wij zijn enthousiast over het vermogen van AI Companion om de productiviteit gedurende de werkdag te verhogen. Dankzij nieuwe mogelijkheden ondersteunt AI Companion medewerkers om vergaderingen waardevoller te maken, documenten te creëren, belangrijke informatie in één oogopslag inzichtelijk te maken en hun werkdag efficiënter in te richten”, zegt Jeff Smith, head of product, Workplace AI, Meetings en Spaces bij Zoom. “De aanzienlijke toegevoegde waarde die we momenteel leveren is pas het begin. Zoom heeft een laserfocus op de klantbeleving, en in de komende weken zullen we bredere queries binnen Zoom Workplace ondersteunen, responstijden verbeteren en AI Companion zelfstandig meer acties voor gebruikers laten nemen.”
Een AI-assistent die gedurende de werkdag beschikbaar is
Gebruikers kunnen Zoom AI Companion 2.0 vinden via een zijpaneel in Zoom Workplace. Dit paneel toont belangrijke informatie en automatisch geprioriteerde acties, zodat gebruikers minder tijd kwijt zijn aan lijstjes maken en zich kunnen richten op creatief en waardevoller werk. Met AI Companion 2.0 krijgen gebruikers kortom een persoonlijke assistent die hen helpt hun werkdag succesvol door te komen op basis van betrouwbare, verantwoorde AI.
Nieuwe mogelijkheden van AI Companion 2.0 zijn onder meer:
- Uitgebreidere context: AI Companion begrijpt nu beter wat de gebruiker ziet in Zoom Workplace, onthoudt eerdere interacties en geeft op basis daarvan intelligente relevante suggesties.
- Informatie synthetiseren: AI Companion gebruikt informatie uit Zoom Workplace, inclusief Zoom Meetings, Zoom Team Chat, Zoom Docs, Zoom Mail en, indien verbonden, uit Microsoft Outlook mail en agenda, Google Agenda, Gmail en geüploade documenten, spreadsheets en presentaties. AI Companion kan ook informatie van het web ophalen via Perplexity om duidelijke samenvattingen en antwoorden op specifieke vragen te geven.
- Actie ondernemen: AI Companion kan je nu helpen bij het identificeren en voltooien van actiepunten. Met de lancering van Zoom Tasks (verwacht eind 2024) zal AI Companion gebruikers binnenkort nog beter helpen door acties binnen Zoom Workplace zichtbaar te maken, te monitoren en te voltooien.
Lees hier meer over de functionaliteiten van Zoom AI Companion 2.0 en de beschikbaarheid.
*AI Companion is zonder extra kosten inbegrepen bij de betaalde diensten in Zoom-accounts. AI Companion is mogelijk niet beschikbaar voor alle regio's en branches. De werkelijke resultaten van AI Companion en de respons-snelheid kunnen variëren, afhankelijk van de prompt, productinstellingen en beschikbare gegevens.
Vraag AI Companion om ongelezen berichten in Zoom Teamchat samen te vatten.