Waarom AI-strategieën vaak falen

Redactie WINMAG Pro
Waarom is de kloof tussen de AI-ambitie van bedrijven en hun daadwerkelijke uitvoering zo groot? Vraag jij je dat ook wel eens af? Het antwoord is niet per definitie technisch, maar meer organisatorisch en cultureel. Dit is waarom AI-strategieën bij bedrijven vaak falen.

Kloof tussen vaardigheden en 'taal'

Er is een enorme kloof tussen vaardigheden en 'taal' ontstaan ​​tussen de belangrijkste besluitvormers in de organisatie en hun 'AI-teams'. Het is een barrière die algoritmische innovaties blokkeert, vertraagt ​​of wegzakt. En het groeit, en wordt dus niet kleiner.

Uitvoering AI-strategieën

Het probleem is dat de meeste leidinggevenden worden geselecteerd op hun vermogen om met andere mensen te praten.Ze hebben complexe en goed ontwikkelde vaardigheden om te luisteren, empathisch te zijn, te overleggen, te bekrachtigen en de-energizing van vergaderingen, emoting en het lezen van andermans emotionele landschappen en het aanpassen van hun manier van zijn aan schijnbaar onhandelbare sociale situaties.

Verschillende groepen mensen

Degenen die juist oplossingen voor het leren van machines voor zakelijke problemen ontwikkelen, worden geselecteerd op hun vermogen om met machines te praten. Ze schrijven pseudo-codes, ontwikkelen grootschalige platforms die naar miljoenen gebruikers opschalen en verzamelen gegevens in meerdere formaten uit meerdere bronnen. Ze schrijven interfaces voor gebruikers die hen stimuleren om te communiceren met de machines die ze bouwen via combinaties van woorden, afbeeldingen, kleuren, haptieken en actieprompts. Deze twee groepen kunnen niet, willen niet, en zullen niet op productieve manieren met elkaar praten. Ze richten zich anders, zien anders, denken anders en voelen zich anders.

LEES OOK: De opmars van Artificial Intelligence

Falen AI-strategieën

AI-strategieën falen omdat AI een middel is, en geen doel. 'Heb je een AI-strategie?' is net zo logisch als de vraag: 'Hebben we een Excel-strategie?' Maar voordat bedrijven voorbij de hype komen en zich concentreren op het echte potentieel dat AI biedt, zullen ze moeten beginnen met hoe ze communiceren.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie