Verrassing: niemand koopt een Apple Watch van 15.000 dollar
Er zijn in totaal drie Apple Watch Boutiques, gevestigd in Parijs, Londen en Tokyo. De luxe stores verkopen er exclusieve Apple Watches, waaronder de zogenaamde Apple Watch Edtion, de met goud belegde smartwatch die maar liefst 15.000 dollar kostte. 'Kostte', want het device is inmiddels niet meer verkrijgbaar.
Apple Watch naar normale prijzen
In de plaats daarvan is er een Apple Watch van keramiek op de markt gebracht die 'slechts' 2000 dollar kost. De reden? De dalende interesse in meer luxe edities van de smart watch van Apple, meldt BGR. Dat resulteert in de sluiting van de Apple Watch Boutique in Parijs. Of de stores in Londen en Tokyo hetzelfde lot wacht is nog niet bekend.
In ieder geval is Apple met haar prijzen naar normale niveau's gedaald met betrekking tot hun Apple Watch. Ze moeten ook wel, want hun aandeel in de markt voor wearables is flink gedaald, concludeerde IDC vorige maand nog. Dit in tegenstelling tot Fitbit, die met het hoogste marktaandeel goede zaken doet.