UPC Business: 5 vragen, 5 antwoorden
1) Welke trends signaleren jullie momenteel op de internetmarkt en hoe spelen jullie daar op in?
Het gebruik van internet blijft maar groeien, de focus komt ook steeds meer te liggen op het gebruiken van meerdere apparaten tegelijkertijd. In een huishouden wordt tegelijkertijd TV gekeken en gewerkt, maar ook op kantoor moet er constant verbinding zijn met de cloud. Daarnaast wordt er steeds meer gewerkt met connected health toepassingen in de zorg, wordt er digitaal lesgegeven op scholen en worden ook de systemen in huis met het internet verbonden, ook wel the internet of things genoemd. Dit betekent dat we ook mee gaan met deze ontwikkelingen. De verbinding moet snel zijn, betrouwbaar, veilig en eigenlijk overal (wifi ). Vandaar de focus en innovatie op deze core onderdelen, uiteraard zonder de specifieke oplossingen voor diverse sectoren en de uitdagingen waar zij voor staan uit het oog te verliezen.
2) Waar moeten MKB’ers op letten als ze een internetaanbieder kiezen?
Het is belangrijk om niet alleen de juiste internetsnelheid te kiezen voor de huidige situatie, maar ook te denken over de toekomst. Houd er daarbij rekening mee dat er waarschijnlijk meerdere mensen (gezinsleden, medewerkers, klanten) met meerdere devices gebruik kunnen maken van de verbinding. Vergeet ook niet dat veel toepassingen gebruik maken van het netwerk, zoals cloudoplossingen, PIN-systemen, camerasurveillance, enzovoorts. Kijk goed naar de kosten die de aanbieder in rekening brengt en lees het contract door. Zijn er verborgen kosten? Wat is de looptijd van het contract en kan dit stilzwijgend worden verlengd? Informeer altijd naar de serviceonderdelen bij eventuele storingen of defecten en de kosten die hieraan zijn verbonden.
3) Wat zijn jullie belangrijkste USP’s ten opzichte van de concurrentie?
We bieden snel zakelijk internet voor een scherpe prijs, variërend van 60 MB per seconde tot maximaal 200 MB per seconde, vanaf 32,50 euro per maand. De installatie is gratis en zakelijke klanten betalen geen borg of administratiekosten. Mocht er toch iets defect geraken hebben wij spoedmonteurs klaar staan, die bij bijvoorbeeld een defecte modem al binnen vier uur ter plaatse zijn.
4) Hoe hebben jullie het contact met en service voor de klant ingericht?
Het is voor onze klanten belangrijk om een centraal aanspreekpunt te hebben, dus zorgen wij dat ze tijdens het leverings- en installatieproces zoveel mogelijk door één medewerker worden begeleid. Hierdoor is voor de klant duidelijk waar hij met vragen terecht kan en verloopt het traject zo soepel mogelijk. Voor zakelijke vragen is de UPC Business Zakelijke Servicedesk 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 bereikbaar en hebben we de antwoorden op de meest gestelde vragen en speciale instructievideo’s online staan op upcbusiness. nl. Uiteraard houden wij klanten op de hoogte van aanbiedingen of andere abonnementszaken die interessant en/of voordelig voor hen kunnen zijn. Om te zorgen dat onze klanten ook op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op het gebied van telecom, succesverhalen van ondernemers en tips voor online toepassingen verstrekken wij elke twee maanden een nieuwsbrief.
5) Wat zijn jullie doelstellingen voor de komende tijd?
Op het ogenblik is het voor ons belangrijk om blijvend te investeren in het netwerk met de focus op down- en uploadsnelheid, onze snel aan populariteit groeiende wifi-hotspots en betrouwbaarheid. Daarnaast willen wij graag onze zakelijke internet- en telefonieoplossingen voor het MKB uitbreiden en blijven wij uiteraard continue onze zakelijke serviceopties voor klanten verhogen. Daarnaast vinden we het belangrijk om ook onze algemene serviceperformance op hetzelfde hoge niveau te houden en blijven wij hierin investeren.