Uniserver Group gaat verder als Atomic
Ronald Bezuur, CEO van de Uniserver Group, maakt bekend dat de Uniserver Group vanaf nu verder gaat onder de naam Atomic. Deze nieuwe identiteit benadrukt dat de organisatie is uitgegroeid tot een collectief van bedrijven dat gespecialiseerd is in cloudoplossingen. Deze transformatie sluit aan op de groeistrategie van het collectief en zijn ambitie om in Europa een leiderschapspositie te verwerven als expert in hybride cloud. Atomic doet dit door het leveren van krachtigere, veiligere en dynamischere digitale infrastructuuroplossingen voor een snel veranderd zakelijk landschap.
De transformatie tot Atomic
Na 23 jaar ervaring op het gebied van digitale infrastructuren meet de Uniserver Group zich een compleet nieuwe identiteit aan. De transformatie stelt het collectief in staat om effectiever in te springen op de veranderende behoeften van organisaties en de snel veranderende samenleving.
Ronald Bezuur, oprichter van Uniserver Group: “We geven een nieuwe invulling aan wie we zijn en waar we voor staan door het atomaire karakter van onze organisatie te benadrukken. De afzonderlijk opererende bedrijven Uniserver, Cloudnation en Revodata vertegenwoordigen daarbij cruciale bouwstenen voor de ontwikkeling van uitmuntende cloudoplossingen. Met Atomic ontwikkelen we ons tot een collectief van vooraanstaande Europese cloud-first bedrijven met ruim 200 experts. Deze experts kunnen samenwerken als één geheel en geven de digitale innovatie een boost met oplossingen voor private, public en hybride cloudomgevingen. In aansluiting op de ambities van onze klanten stellen we teams van doeners samen die zich toeleggen op de ontwikkeling van digitale infrastructuren en oplossingen. Deze helpen organisaties om snel een positievere en duurzame toekomst te omarmen.”
Met de realisatie van deze visie wil Atomic bedrijven de regie in handen geven en tegelijkertijd een positieve bijdrage aan de samenleving leveren. Atomic meet zijn succes niet alleen af aan bedrijfsresultaten, maar ook aan maatschappelijke vooruitgang en duurzaamheidprestaties.
Ambities voor een positievere toekomst
De nieuwe strategie van Atomic is gebaseerd op drie pijlers:
- Atomic wil de reikwijdte van zijn groeitraject uitbreiden van Nederland naar de rest van Europa door middel van strategische overnames in binnen- en buitenland. Op deze manier wil het een snelgroeiende portefeuille samenstellen van gerenommeerde cloud first-bedrijven wiens merken elkaar versterken.
- Atomic blijft de diversiteit van zijn afzonderlijke merken omarmen en wordt daarbij gesteund door een gemeenschap van innovatieve doeners en technici die samen sterke individuele merken hebben opgebouwd.
- Klanten kunnen wanneer en waar ze maar willen een beroep doen op de collectieve kennis van Atomic. Dit is mogelijk via één aanspreekpunt. Atomic zal daarop speciale teams van experts samenstellen die zich toeleggen op het vereenvoudigen van hybride cloudoplossingen, het ontsluiten van groei en het aanjagen van innovatie.
Voor de transformatie naar Atomic leverde de Uniserver Group al belangrijke oplossingen aan organisaties in diverse sectoren. Bezuur vervolgt: “Er is al regelmatig sprake geweest van samenwerking tussen onze afzonderlijke merken ten behoeve van klanten die behoefte hadden aan specialistische expertise op verschillende terreinen. Onder ander hebben we samen zorginstellingen geholpen om hun medische gegevens effectiever te beveiligen en hebben we bedrijven in staat gesteld om sneller te investeren door AI ondersteunde procesautomatisering. Ook hebben we organisaties geholpen met het elimineren van obstakels voor hun overstap naar private en public clouds. Hierdoor waren ze in staat om hun CO2-voetafdruk sneller te verkleinen. Deze prestaties onderstrepen onze rol als technologiepartner voor de lange termijn zodat wij organisaties kunnen helpen met het realiseren van hun doelstellingen en hen in staat stellen een positieve maatschappelijke bijdrage te leveren. Onze kracht schuilt in onze samenwerkingsmentaliteit, die het mogelijk maakt om duurzame digitale oplossingen af te leveren die onmisbaar zijn voor innovatie. We zullen ons blijven ontwikkelen en aanpassen en een leiderschapspositie blijven innemen, precies zoals we dat afgelopen 23 jaar hebben gedaan.”