Tablets verdrijven pc, laptop en televisie
Het onderzoek van de zoekgigant werd ingevuld door 1430 tabletgebruikers. Van de ondervraagden gaf 77 procent aan hun pc minder te gebruiken sinds de komst van een tablet, 43 procent zei zelfs de tablet meer te gebruiken dan hun pc. Eén op de drie gaf aan meer naar hun digitale plankje te kijken dan naar de televisie.
Ook deed Google onderzoek naar wat de ondervraagden met hun tablet doen. Op deze vraag antwoordden 82 procent het spelen van games, 78 procent het opzoeken van informatie, 74 procent e-mail en 61 procent voor het lezen van nieuws. Het gebruik voor sociale media werd door 56 procent gekozen.
Ook voor de gedrukte media bleek er een interessante ontwikkeling uit het onderzoek. Meer dan de helft (59 procent) gaf aan meer op hun tablet te lezen dan van het 'ouderwetse' papier.
Google zal zelf tevreden zijn geweest met de uitkomst van het onderzoek. Het bedrijf is sinds kort actief in de groeiende tabletmarkt. Zo is de zoekgigant gestart met de ontwikkeling van een tabletvariant van Chrome OS en hebben zij de Android-versie Honeycomb speciaal voor dit medium uitgebracht.