Softwarebedrijf Graphisoft erkend voor investering in bedrijfstransformatie

Redactie WINMAG Pro

Toonaangevend softwarebedrijf Graphisoft heeft erkenning gekregen voor zijn overgang van een eeuwigdurend bedrijfsmodel naar een geavanceerd Software-as-a-Service (SaaS) model. 

In een project met Sabio Group, de specialist op het gebied van transformatiediensten voor digitale klantervaring (CX), ontving het Hongaarse bedrijf een 'Project Falcon' Innovation Award voor zijn overgangstraject naar een bedrijfsmodel op basis van abonnementen.

Het project met Sabio is een meerjarig traject van bedrijfstransformatie en investeringen dat is ontworpen om een voor abonnementen geoptimaliseerd IT-landschap te creëren, dat schaalbaarheid en efficiëntie garandeert.

Graphisoft - een dochteronderneming van de Nemetschek Group - werkt samen met Sabio's gespecialiseerde Salesforce Practice tijdens meerdere fasen van de transformatie, die begon met de ontwikkeling van een wereldwijde webwinkel met behulp van Salesforce Commerce Cloud die in meer dan 200 landen is uitgerold.

Het doel is een uitgebreide vernieuwing van het web-to-cash proces van Graphisoft, waarbij een naadloze klantervaring wordt gecreëerd in lijn met het nieuwe SaaS-model via een eenvoudig en flexibel B2C e-commerce platform. 

Stuart Dorman, Chief Innovation Officer bij Sabio, zei: “Ik ben verheugd om deze samenwerking en ook het succes van het project te vieren.

“We wilden deze prijs uitreiken om te erkennen hoe Graphisoft de toekomst van architectuur, engineering en bouw vormgeeft en voor het opnieuw bekijken van de manier waarop ze met hun klanten omgaan.

“Ze zijn toonaangevend op het gebied van het gebruik van software, gegevens en inzichten, waarmee ze nieuwe standaarden stellen voor het contact met klanten.

“We vinden het geweldig om samen met Graphisoft aan deze reis te beginnen. Onze rol is om ervoor te zorgen dat ze alle benodigde tools hebben om een soepele overgang naar SaaS te faciliteren,” zegt Danny Seaborne, Managing Director van Sabio voor het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika. “Ons team zal essentiële advies- en implementatie-expertise leveren voor Salesforce-oplossingen, waaronder Sales Cloud, CPQ, Experience Cloud, systeemintegraties, B2B en Commerce Cloud, om een gestroomlijnde digitale revisie te garanderen.”

Graphisoft evolueert zijn interne systemen om zijn fundamentele verschuiving in bedrijfsmodel van eeuwigdurend naar SaaS te ondersteunen. Deze samenwerking met Sabio is erop gericht om deze leemte op te vullen en een uitgebreide wereldwijde digitale transformatie uit te voeren.

De samenwerking biedt een veelbelovende toekomst voor beide bedrijven en schept een precedent voor andere bedrijven die willen overstappen op een SaaS-model met behulp van Salesforce-oplossingen.

Louise Ofverstrom, Chief Financial Officer bij Nemetschek Group, zei: “Mijn hartelijke felicitaties aan de hele tijd, inclusief het team van Sabio, voor deze prijs.

“Dit project is gestuurd door de sterke overtuiging en vastberadenheid van Attila, Nora en de rest van het team. Ze hebben er echt een succes van gemaakt en het is uiterst belangrijk voor onze transformatie; het is de basis die echt zal bijdragen aan het succes van ons bedrijf. We kijken ernaar uit om dit project verder te zetten in samenwerking met Sabio en verder te gaan met een sterk digitaal platform dat zal bijdragen aan dat succes.”

Attila Urmossy, VP Information Success bij Graphisoft, zei: “Dit is het resultaat van een echte teamprestatie waarbij bijna 200 mensen gezamenlijk bij Graphisoft hebben gewerkt om dit project tot een succes te maken naast de experts van Sabio.”

De Sabio Salesforce Practice is een meermaals bekroond consultancybedrijf met meer dan 25 jaar ervaring in meer dan 1900 Salesforce-gerelateerde projecten. Het is het langst bestaande en meest gecertificeerde Salesforce-consultancybedrijf in het Verenigd Koninkrijk, met experts die meer dan 600 certificeringen voor het platform hebben.

De bredere Sabio Group levert oplossingen en diensten die digitale en menselijke interacties combineren om CX te ondersteunen. Met zijn eigen technologie en die van technologieleiders van wereldklasse, zoals Amazon, Avaya, Genesys, Verint, Twilio, Microsoft, Salesforce en Google, helpt Sabio organisaties hun klanttrajecten te optimaliseren door betere beslissingen te nemen over hun verschillende contactkanalen. 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie