Sitecore kondigt primeur aan binnen het Enterprise SaaS-aanbod, de toekomst van het Digital Experience Platform
Met deze nieuwe toevoeging aan het Sitecore Digital Experience Platform (DXP) biedt Sitecore het eerste SaaS-aanbod in zijn soort. De toevoeging biedt een nieuwe kijk op hoe content, experience orchestration, verkoop en analyse moderne ondernemingen ondersteunen. Het bedrijf kondigt ook een reeks nieuwe productupdates aan waarin recente acquisities zijn geïntegreerd, en de lancering van een leeromgeving om Sitecore-gecertificeerd te worden op basis van abonnementen.
De lancering komt op een cruciaal moment voor merken die de klantbetrokkenheid willen verdiepen, digitale klanten willen behouden die tijdens de pandemie zijn opgedaan en hun digitale aanwezigheid willen verbeteren. De nieuwe producten en diensten, aangekondigd op het Sitecore Symposium, lossen de branchebrede uitdaging van marketing op tijdens een periode van steeds evoluerend digitaal consumentengedrag.
SaaS DXP
Sitecore's nieuwe SaaS DXP - vanaf vandaag beschikbaar voor klanten in de meeste regio's wereldwijd - is gebouwd op een composable architectuur, zodat eindgebruikers best-of-breed producten of een geïntegreerd platform kunnen aanschaffen dat kan worden geschaald om te voldoen aan eisen met betrekking tot hoge volumes, bezoekers en gegevensverwerking. De composable benadering stelt merken in staat te profiteren van Sitecore’s partnerecosysteem met meer dan 1200 organisaties, uitgebreide netwerk van ontwikkelaars en diepgewortelde expertise in het helpen van ondernemingen bij het beheren en verbeteren van de klantervaring in alle sectoren en regio's.
Een blik op de toekomst
Deze nieuwe richting voor Sitecore bevestigt zijn ambitieuze groeiplannen die eerder dit jaar werden aangekondigd toen het bedrijf een investering kreeg van 1,2 miljard dollar. Dit was de grootste investering ooit in de martech-sector en leidde tot de overnames Boxever, Four51, Moosend en Reflektion.
Voor het eerst kunnen merken een modulaire aanpak hanteren om hun doelstellingen voor digitale ervaring te bereiken. Dit aangezien Sitecore zijn portfolio heeft geïntegreerd via een composable architectuur in de cloud. Klanten kunnen nu naar behoefte producten configureren en koppelen via API's om snellere time-to-value te realiseren en hebben de mogelijkheid om hun creativiteit te gebruiken om sneller differentiatie in de markt te creëren dan de concurrentie. Ten slotte, met op microservices gebaseerde, cloud-native technologie is omhoog of omlaag schalen en snel content wisselen via verschillende kanalen mogelijk.
Steve Tzikakis, CEO van Sitecore: “De aankondiging van vandaag bevestigt onze ambitie om de markt drastisch om te vormen en merken te helpen voorop te blijven lopen met geavanceerde technologie. Onze recente acquisities zijn van fundamenteel belang geweest voor het bouwen van het meest geavanceerde composable platform dat vandaag beschikbaar is, iets wat we zien als de toekomst van DXP. De verwachtingen van klanten veranderen voortdurend, dus is het essentieel dat merken in staat worden gesteld om in realtime te werken en ervaringen aan te passen om aan de klantvraag te voldoen. We ondersteunen hen met technologie om dit mogelijk te maken. Door ons portfolio samen te brengen in de cloud kunnen merken dit bereiken en genieten van een echt geïntegreerd, flexibel en schaalbaar platform dat gepersonaliseerde ervaringen levert voor hun klanten, ongeacht het kanaal.”
Hieronder een lijst met updates van het aanbod van Sitecore
Sitecore Discover
Na de overname van Reflektion in september is Sitecore Discover de enige oplossing op de markt die zoeken integreert met marketing- en verkoopmogelijkheden. Met 93% van alle online-ervaringen die beginnen met zoeken, is dit een essentiële update die merken in staat stelt om end-to-end, gepersonaliseerde ervaringen te bieden met behulp van AI-aangedreven technologie die klantpatronen, context en behoeften begrijpt en voorspelt.
Sitecore Personalize
Sitecore kondigt 5 oktober 2021 zijn nieuwe SaaS Personalization Engine aan, aangedreven door technologie van de Boxever-acquisitie. Sitecore Personalize stelt merken in staat om te experimenteren en flexibel in te spelen op het veranderende digitale gedrag van klanten. De op AI gebaseerde technologie stelt digitale leiders in staat om realtime ervaringen van hoog niveau te bieden, hun conversiefunnels te optimaliseren en klanten te engagen met relevante inhoud en aanbiedingen.
Sitecore Health Cloud
Sitecore Health Cloud is onderdeel van het Sitecore Experience Platform in Microsoft Azure dat inspeelt op de specifieke fijne details van de (Amerikaanse) zorgmarkt. De technologie, die naar verwachting in het voorjaar van 2022 klaar zal zijn voor HIPAA, stelt zorgverleners in staat om boeiende en gepersonaliseerde patiëntervaringen te bieden met behulp van data, waardoor optimale zorg kan worden geleverd op een veilige en compliant manier.
Sitecore-Learning
Sitecore kondigt ook drie nieuwe gelaagde opleidingsabonnementen aan – Essentials, Professionals en Advanced – om meer professionals in de branche te helpen Sitecore-gecertificeerd te worden. De omgeving is gemaakt om te voldoen aan de vraag naar kennis dat overeenkomt met de snelheid van Sitecore's DXP-updates en –toevoegingen en stelt gebruikers in staat om meer te weten te komen over producten van onlinecursussen en door instructeurs geleide tutorials. Ze stellen professionals ook in staat om meer te weten te komen over andere Sitecore-producten, waardoor er mogelijkheden ontstaan om hun capaciteiten uit te breiden en te verbeteren, en om de uitdaging van losstaande teams aan te gaan. Ga voor meer informatie over de leermiddelen van Sitecore naar: learning.sitecore.com.
Ga voor meer informatie over de nieuwste productupdates naar sitecore.com.