ServiceNow voegt duizenden AI-agents toe met nieuwe platform release

ServiceNow voegt duizenden AI-agents toe met nieuwe platform release

Redactie WINMAG Pro

ServiceNow, het AI-platform voor bedrijfstransformatie, introduceerde 12 maart de Yokohama platform release, en maakt hiermee nieuwe AI-agents beschikbaar voor onder meer CRM, HR en IT voor snellere, slimmere workflows en maximale impact op de totale bedrijfsvoering. Deze nieuwste innovaties bevatten teams van vooraf geconfigureerde AI-agents die direct productiviteit en voorspelbare uitkomsten bieden op één platform, evenals de mogelijkheid om de complete AI-agent lifecycle te bouwen, onboarden en beheren. Omdat AI draait op data kondigt het bedrijf ook de uitbreiding aan van zijn Knowledge Graph met verbeteringen in het Common Service Data Model (CSDM) om barrières tussen data­bronnen weg te nemen voor beter verbonden AI-agents.

  • Yokohama platform release bevat teams van vooraf geconfigureerde AI-agents die direct beschikbaar zijn voor snellere implementatie, hogere productiviteit en voorspelbare uitkomsten
  • Mogelijkheden voor het bouwen, onboarden en beheren van de complete AI-agent lifecycle beschikbaar sinds de release op 12 maart
  • Verbeteringen in data-oplossingen van ServiceNow nemen barrières weg tussen databronnen voor beter verbonden AI-agents

Volgens Gartner® zal “tegen 2028 40% van de CIO’s vragen om de beschikbaarheid van “Guardian Agents” die de resultaten van de acties van AI-agents zelfstandig volgen, bewaken of beheersen”.* Dit benadrukt de groeiende noodzaak van een gecoördineerde, organisatiebrede aanpak voor de inzet en het beheer van AI. Terwijl bedrijven in hoog tempo de kracht van agentic AI proberen te benutten, fungeert ServiceNow als de “AI-agent-verkeerstoren” voor bedrijven, met oplossingen die veelvoorkomende obstakels wegnemen, zoals datafragmentatie, tekortkomingen in governance en uitdagingen op het gebied van real-time prestaties. In tegenstelling tot andere AI-leveranciers die in silo’s werken of ingewikkelde integraties nodig hebben, zijn de AI-agents van ServiceNow gebouwd op één organisatiebreed platform dat zorgt voor een soepele en continue data-uitwisseling met Workflow Data Fabric. Met één geïntegreerd overzicht van workflows, AI en automatiseringsbehoeften, stelt ServiceNow bedrijven in staat naadloos duizenden AI-agents voor onder meer CRM, IT, HR en finance op elkaar af te stemmen, met als resultaat volledige zichtbaarheid en controle binnen de hele organisatie.

Agentic AI is de toekomst. Zakelijk leiders experimenteren niet langer alleen met AI-agents; ze eisen AI-oplossingen die helpen om productiviteit op schaal te realiseren,” zegt Amit Zavery, president, chief product officer, en chief operating officer at ServiceNow. “Het toonaangevende agentic AI framework van ServiceNow voorziet in deze behoefte door vanaf het begin voorspelbaarheid en efficiëntie te leveren. Door agentic AI, data fabric, en workflowautomatisering samen te brengen op één platform maken we het voor bedrijven makkelijker om verbonden AI te integreren op de werkvloer en bedrijfsresultaten sneller, slimmer en op schaal te meten en te verbeteren.

ServiceNow AI Agents nu beschikbaar om productiviteit op grote schaal flink te versnellen

Zakelijk leiders gaan verder dan experimenteren en eisen AI-oplossingen die daadwerkelijk resultaat opleveren. De AI-mogelijkheden van ServiceNow leveren inzichten die AI-agents beter laten redeneren, plannen, leren en samenwerken, waardoor bedrijven sneller tastbare resultaten behalen.

De nieuwe AI Agents van ServiceNow zijn nu beschikbaar om bedrijven te helpen de productiviteit te versnellen, operationele processen te stroomlijnen en tastbare resultaten te behalen voor bedrijfsoverkoepelende use cases.
 

  • Security Operations (SecOps) expert AI-agents tillen security operations naar een hoger niveau door de complete incident lifecycle te stroomlijnen, repetitieve taken te elimineren en SecOps-teams in staat te stellen zich te richten op het snel stoppen van echte bedreigingen.
  • Autonomous change management AI-agents werken als een ervaren change manager, die direct op maat gemaakte implementatie-, test- en backout-plannen genereren door impact, historische gegevens en vergelijkbare wijzigingen te analyseren. Hierdoor wordt een naadloze uitvoering met minimaal risico gegarandeerd,
  • Proactive network test & repair AI-agents werken als AI-gestuurde troubleshooters die automatisch networkproblemen opsporen, analyseren en oplossen voordat ze prestaties beïnvloeden.

Vereenvoudigd AI-agentbeheer voor een meer gestroomlijnde lifecycle

ServiceNow AI Agent Orchestrator en AI Agent Studio zijn vanaf nu ook beschikbaar met uitgebreide mogelijkheden om de volledige AI-agent lifecycle te beheren – van het bouwen van AI-agents tot onboarding en het monitoren van hun prestaties, zodat organisaties de resultaten behalen die nodig hebben.

  • Verbeterde onboarding-mogelijkheden via AI Agent Studio om de setup te stroomlijnen met begeleidende instructies, zodat het eenvoudiger dan ooit wordt om nieuwe AI-agents te ontwerpen en configureren met behulp van natuurlijke taalbeschrijvingen.
  • Uitbreiding performance management-mogelijkheden binnen het agentic AI framework van ServiceNow met een analytics dashboard voor visueel inzicht in het gebruik, de kwaliteit en de waarde van een AI-agent. Agentic AI workflows zijn gekoppeld aan zakelijke KPI’s zodat beheerders beter de prestaties en ROI van AI-agents kunnen achterhalen.

Verbinden, begrijpen en actie ondernemen met verbeterde data-oplossingen

Aan de basis van het ServiceNow Platform ligt Workflow Data Fabric, wat AI-gedreven workflows mogelijk maakt die eenvoudig geïntegreerd kunnen worden met de gegevens van een organisatie, ongeacht het systeem of de bron. Workflow Data Fabric geeft bedrijven de mogelijkheid om dieper inzicht te krijgen in AI-gedreven contextualisering en bedrijfsinzichten, terwijl handmatig werk wordt geautomatiseerd en processen efficiënter worden.

Nieuw in de Yokohama release is dat ServiceNow de mogelijkheden met Knowledge Graph-gegevens verder uitbreidt met verbeteringen aan het Common Service Data Model (CSDM). CSDM biedt een gestandaardiseerd framework voor het beheer van IT- en businessdiensten waarmee technologie-implementaties versneld, veiliger en compliant kunnen worden uitgevoerd. Door honderden technologiecategorieën, -systemen en -processen bij elkaar te brengen in een overzichtelijk model, biedt CSDM organisaties de mogelijkheid om technologie met vertrouwen te implementeren en schalen. Met deze nieuwe update hebben klanten een uniek voordeel: de mogelijkheid tot naadloze samenwerking tussen AI en menselijke agents, met werk waar moeiteloos door verschillende teams aan gewerkt kan worden. Ingebouwde governance en audit-ready data bieden transparantie en vertrouwen, zodat bedrijven door kunnen blijven innoveren en tegelijk voldoen aan compliance-vereisten.

Beschikbaarheid
 

  • Alle oplossingen die vandaag zijn aangekondigd zijn algemeen beschikbaar via de ServiceNow Store.
  • Ontdek meer over onze aanvullende agentic workflows in deze ServiceNow blog.

Aanvullende informatie 

ServiceNow heeft vandaag ook bredere automatiserings-, governance- en workflow intelligence-oplossingen aangekondigd als onderdeel van de Yokohama platform release. Lees meer in de ServiceNow newsroom, onder andere over:
 

  • Hoe organisaties applicatie-ontwikkeling kunnen versnellen, workflow-prestaties verbeteren en klantervaringen verfijnen, terwijl de hoogste standaard in governance en security wordt behaald.
  • Hoe ServiceNow Studio een unified workspace biedt voor snelle applicatie-ontwikkeling en governance.
  • Door te voldoen aan de vraag vanuit klanten naar ServiceNow CRM-oplossingen, maken de self service-portals van ServiceNow het voor klanten mogelijk om eenvoudig bestellingen te configureren en plaatsen, waarbij complexiteit wordt weggenomen en efficiëntie vergroot.
  • Service Observability biedt zakelijke veerkracht met AI-gedreven inzichten zodat organisaties kunnen voldoen aan de groeiende behoefte aan enterprise-brede zichtbaarheid – dit alles binnen een enkel en veilig platform. 

Lees meer over onze AI-agent-innovaties en nieuwe toegankelijkheidsmogelijkheden in de ServiceNow blog.

*Gartner Press Release, Gartner Unveils Top Predictions for IT Organizations and Users in 2025 and Beyond, October 22, 2024

meer info vind je hier.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie