ServiceNow opent Knowledge 2024 met innovaties die AI-gedreven transformatie mogelijk maken voor bedrijven wereldwijd

Redactie WINMAG Pro

ServiceNow heeft tijdens het jaarlijkse Knowledge-evenement in Las Vegas innovaties aangekondigd die AI-gedreven transformatie voor bedrijven wereldwijd mogelijk maken. Het bedrijf heeft nieuwe generatieve AI (GenAI)-functionaliteiten in Now Assist aangekondigd die de productiviteit vergroten, kostenbesparingen versnellen, en klanten en werknemers in staat stellen op grote schaal te innoveren en nieuwe, speciaal ontwikkelde, automatiseringsoplossingen voor het Now Platform die ervaringen in de hele organisatie samenbrengen. 

“Knowledge 2024 is dé plek voor de ServiceNow community om samen te komen in het kader van transformatie. Knowledge is dit jaar groter dan ooit en we onthullen geweldige innovaties die AI laat werken voor mensen,” zegt Bill McDermott, president en CEO van ServiceNow. “ServiceNow neemt hierin het voortouw als het AI-platform voor bedrijfstransformatie dat enorme kansen creëert voor onze klanten en partners. We kijken ernaar uit om deze week een nieuw tijdperk van AI in te luiden.” 

Actionable AI voor de hele organisatie 

GenAI is direct geïntegreerd in het Now Platform, waardoor klanten beschikken over out-of-the-box intelligence met ServiceNow’s multimodale model - Now AI – dat gebouwd en geoptimaliseerd is voor enterprise workflows. Multimodale modellen bevatten en verwerken vele soorten data, zoals tekst, afbeeldingen, audio en video, waardoor gebruikers kunnen profiteren van een brede reeks inputs om betere resultaten te krijgen. De nieuwe mogelijkheden vormen een aanvulling op de uitgebreide platformoverschrijdende reeks GenAI-functionaliteiten van ServiceNow, die zijn afgestemd op de behoeften van verschillende soorten gebruikers, waaronder werknemers, agents, beheerders en ontwikkelaars. 

  • Zo helpt het nieuwe Now Assist for Strategic Portfolio Management (SPM) bijvoorbeeld strategische besluitvorming te versnellen door feedback en verzoeken van klanten te analyseren, zodat werknemers de klanttevredenheid en bedrijfsgroei kunnen stimuleren. 
  • Aanvullende nieuwe GenAI-functionaliteiten voor app-ontwikkeling zijn onder andere service catalog item generation, app generation, en playbook generation. Hiermee kunnen ontwikkelaars en beheerders veel sneller catalogusitems en playbooks maken en nieuwe apps bouwen. Deze functionaliteiten schalen automatisering door de hele organisatie en besparen uren aan het bouwen van complexe workflows. 
  • Klanten in de publieke sector kunnen Now Assist implementeren voor meer intuïtieve constituent- en werknemerservaringen. Now Assist GenAI-functionaliteiten die mogelijk gemaakt zijn door een Now AI multimodaal model komen beschikbaar voor klanten in de publieke sector in de Government Community Cloud (GCC). Deze speciale cloud van ServiceNow is ontwikkeld om te voldoen aan de regelgevings-, compliance- en securitybehoeften van overheidsinstellingen. Met Now Assist in GCC kunnen deze instellingen gebruikmaken van betrouwbare GenAI-functionaliteiten voor sneller incident- en constituent-response en het verbeteren van selfservice. 

Met het betrouwbare AI- en dataplatform van ServiceNow kunnen klanten snel het maximale uit AI in hun organisatie halen. Meer informatie over de nieuwste GenAI-oplossingen van ServiceNow voor het stimuleren van bedrijfsbrede productiviteit en innovatie. 

Automatiseringsoplossingen die werk vooruit helpen 

Na tientallen jaren gewerkt te hebben met afzonderlijke en van elkaar verschillende systemen hebben bedrijven één oplossing nodig die werknemers verbindt met hun werk, met hun organisatie en met elkaar. ServiceNow gaat deze uitdaging aan voor bedrijven in verschillende sectoren met één strategisch platform dat de hele organisatie samenbrengt. Additionele mogelijkheden voor digitalisering die zijn aangekondigd bieden op grote schaal automatisering en slimme samenwerking, en transformeren elk onderdeel van de organisatie zodat bedrijven gestroomlijnder, efficiënter en effectiever zijn. 

  • Zo breidt New Creator Studio bestaande low-code en no-code development-oplossingen in ServiceNow Creator Workflows uit met extra tools voor het creëren van apps die medewerkers nog beter in staat stellen slimme workflows te maken die de productiviteit vergroten en werk veranderen. ServiceNow verbetert ook Automation Engine, de hub voor end-to-end beheer van hyperautomatisering, om een uitgebreid overzicht te bieden van alle automatiseringsomgevingen en om RPA-implementaties te vereenvoudigen voor het verbeteren van bedrijfskritische bedrijfsprocessen. Hier is meer informatie te vinden over de uitgebreide mogelijkheden van ServiceNow’s Creator Workflows.  
  • Nieuwe oplossingen speciaal ontwikkeld voor de maakindustrie maken snellere en efficiëntere operations mogelijk en verhogen de productiviteit van werknemers. Manufacturing Commercial Operations maakt gebruik van GenAI voor het stroomlijnen van sales, support en service, voor snellere en efficiëntere operations. Employee Center (EC) Pro Kiosk biedt buitendienstmedewerkers slimme selfservice-oplossingen die de communicatiekloof tussen bedrijven en werknemers overbrugt. Hier vind je meer informatie over de AI-gedreven oplossingen voor de maakindustrie van ServiceNow. 

Deze aankondigingen volgen op de uitstekende kwartaalcijfers die ServiceNow eind april presenteerde qua groei en winst, die laten zien dat de innovatie-roadmap en de operationele discipline van het bedrijf waarde blijven creëren voor klanten en aandeelhouders. Tijdens de ServiceNow Financial Analyst Day op 6 mei benadrukte het bedrijf ook zijn plan om $11 miljard aan inkomsten te bereiken tegen het einde van 2024 en een omzet van meer dan $15 miljard eind 2026. 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie