ServiceNow innovaties Knowledge 2023
Uitbreidingen van het Now Platform bieden klanten nieuwe, snellere en efficiëntere manieren van werken
ServiceNow kondigt belangrijke uitbreidingen aan op het Now Platform die organisaties nieuwe, snellere en efficiëntere manieren van werken bieden. Belangrijke innovaties zijn onder meer nieuwe Finance en Supply Chain Workflows voor het automatiseren van cruciale bedrijfsprocessen; generatieve AI-oplossingen die voortborduren op bestaande AI-functionaliteiten en een AI-gedreven oplossing voor talentontwikkeling.
- Nieuwe Finance en Supply Chain Workflows gebruiken AI, ML en RPA om het inkoopproces, de crediteurenadministratie en andere bedrijfskritieke processen te automatiseren
- Innovatieve generatieve AI-oplossingen bouwen voort op de uitgebreide AI-functionaliteit van ServiceNow om automatisering te versnellen ten behoeve van meer productiviteit, efficiencyverbeteringen, en snellere ROI
- Employee Growth and Development-oplossing maakt gebruik van AI om talenttransformatie te stimuleren, vaardigheidstekorten op te vullen en de werknemerservaring te verbeteren
- ServiceNow Cloud Observability-oplossing helpt als eerste oplossing in de markt bedrijven om de groei en complexiteit van de cloudinfrastructuur te beheren
- Het nieuwe ServiceNow.org-initiatief digitaliseert cruciaal werk van non-profitorganisaties en bevordert de snelheid, eenvoud en efficiency op het Now Platform
- RiseUp with ServiceNow breidt curriculum uit met partnercursussen
Daarnaast introduceert ServiceNow de eerste end-to-end observability-oplossing voor cloudapplicaties in de markt en komt het bedrijf met ServiceNow.org, een oplossing die het belangrijkste werk van non-profitorganisaties digitaliseert. Ook komt ServiceNow met nieuwe partnercursussen binnen het ‘RiseUp with ServiceNow’-programma die moeten bijdragen aan het doel om tegen het eind van 2024 één miljoen mensen op het platform op te leiden.
De innovaties voldoen aan de digitale behoeften van bedrijven - streven naar groei en tegelijkertijd kosten besparen; investeren in technologie en talentontwikkeling verbeteren en de productiviteit verhogen zonder innovatie af te remmen - en breiden het bereik van het Now Platform uit naar nieuwe doelgroepen en sectoren.
“Voor alles is een app, maar niemand wil alle apps. CEO’s willen één platform dat de volledige technologieketen kan orkestreren om sneller resultaat te boeken,” zegt Bill McDermott, voorzitter en chief executive officer van ServiceNow. "Knowledge is de plek waar onze klanten en partners zien hoe ze hun grootste zakelijke uitdagingen kunnen aanpakken. ServiceNow is het intelligente platform voor end-to-end digitale transformatie en biedt organisaties volledig geautomatiseerde oplossingen voor het creëren van geweldige ervaringen in een nieuw tijdperk van cloud software."
Slimme automatisering en generatieve AI-tools
Volgens schattingen van IDC zal tegen 2026 40% van de totale omzet van de G2000-bedrijven gegenereerd worden door digitale producten, diensten en ervaringen¹ en zal AI naar verwachting $15,7 biljoen aan de wereldeconomie toevoegen in 2030². Naarmate organisaties moderniseren, hebben ze bewezen platforms nodig om hun multicloud-omgevingen samen te brengen en losstaande onderdelen toe te voegen aan het digitale geheel. ServiceNow komt aan deze behoeften tegemoet met nieuwe automatiserings- en AI-mogelijkheden die bedrijven helpen de complexiteit binnen de organisatie weg te nemen, de productiviteit te verhogen en nieuwe waarde te creëren op één platform.
- Nieuwe Finance en Supply Chain Workflows maken gebruik van AI, machine learning en Robotic Process Automation (RPA) om organisaties te helpen bedrijfskritische processen zoals inkoop, crediteurenbeheer en leveranciersbeheer te moderniseren door middel van digitale cross-enterprise workflows. Deze geheel nieuwe workflow is een belangrijke uitbreiding van het ServiceNow-portfolio met oplossingen die de koppeling maken met bestaande ERP-systemen (Enterprise Resource Planning) en AI gebruiken om inzichten om te kunnen zetten in actie, zodat klanten sneller kunnen handelen en meer waarde halen uit hun investeringen in technologie.
- Nieuwe generatieve AI-oplossingen voor het Now Platform vergroten de uitgebreide AI-functionaliteiten van ServiceNow met ingebouwde mogelijkheden die de kracht van generatieve AI toepassen op enterprise-applicaties voor snelle, slimmere workflowautomatisering. Deze oplossingen zijn mogelijk gemaakt door een uitbreiding van de strategische samenwerking tussen ServiceNow en Microsoft. Nieuwe mogelijkheden zijn onder meer:
*) ServiceNow Generative AI Controller, die organisaties in staat stelt eenvoudig ServiceNow instances te verbinden met OpenAI en Microsoft Azure OpenAI.
*) Now Assist for Search waarmee de kracht van generatieve AI wordt uitgebreid naar Portal Search, Next Experience, of Virtual Agent.
- ServiceNow Cloud Observability introduceert nieuwe mogelijkheden om site reliability engineering-teams te helpen bij het beheren van de groeiende schaal en complexiteit van de cloudinfrastructuur. Lightstep's observability-statistieken, tracering en logging zijn samengebracht in één oplossing die speciaal is gebouwd om inzichten en acties vanuit alle tools, processen en betrokkenen te verbinden.
Vaardigheden voor de toekomst
Onderzoeksbureau Pearson deed samen met ServiceNow onderzoek naar de invloed van AI op de arbeidsmarkt en de vaardigheden waar veel vraag naar zal zijn in 2027. De resultaten laten zien dat de meest menselijke competenties – communicatie, samenwerking, innovatie – de meest gewenste en overdraagbare vaardigheden zijn voor nieuwe technische functies in de komende jaren. Deze vaardigheden kunnen meegenomen worden naar nieuwe technische functies vanuit banen die door AI mogelijk overbodig worden.
Om tegemoet te komen aan de snel veranderende vaardigheden die nodig zijn in digitaal zakendoen, kondigt ServiceNow nieuwe AI-gedreven oplossingen voor talenttransformatie aan. Bovendien blijft ServiceNow investeren in omscholing, vaardigheden en samenwerkingen om te blijven voldoen aan de behoeften van de werknemers van de toekomst.
- De nieuwe Employee Growth and Development-oplossing zet AI in om organisaties te helpen een schaalbare vaardighedenstrategie op te bouwen, talenttransformatie te stimuleren en vaardigheidstekorten op te vullen. Tevens biedt het organisaties inzicht in de sterke punten van hun personeel. Employee Growth and Development brengt afzonderlijke learning- en development-systemen samen op één platform. Het leidt werknemers en hun managers naadloos door loopbaanplannen, ontwikkeldoelen en leermiddelen, wat resulteert in beter presterende teams en een meer betrokken en productiever personeelsbestand.
- Het ‘RiseUp with ServiceNow’-programma wordt uitgebreid door het toevoegen van partnercurssussen aan het curriculum. Microsoft-cursussen worden als eerste toegevoegd, waarmee individuen profiteren van een breder onderwijsaanbod op twee van de grootste platformen van dit moment. Tevens wordt het aanbod vergroot van vaardigheden waaruit organisaties talent kunnen zoeken en vinden.
Meer impact
Door digitalisering kunnen organisaties meer goed doen. Net als bij bedrijven met een winstoogmerk is digitale transformatie voor non-profitorganisaties niet slechts meer een ‘nice to have’, maar een ‘need to have’ om verandering te realiseren. De juiste technologie kan de efficiency en effectiviteit verbeteren en een dynamische bedrijfsomgeving voorkomen en er zo voor zorgen dat resources worden ingezet daar waar ze het hardst nodig zijn.
- ServiceNow.org maakt het transformerend vermogen van technologie ook toegankelijk voor non-profitorganisaties. Voor non-profits die behoefte hebben aan meer efficiency en productiviteit, kostenbesparingen of innovaties op de werkvloer, kan ServiceNow.org ondersteunen met technologie, werknemers- en klantervaringen, en low-code applicatieontwikkeling. Dit alles om rampenbestrijding, opvang van vluchtelingen, vrijwilligers- en ledenadministratie, beheer van resources (fysiek en cash), onderzoeksprocessen, en nog veel meer mogelijk te maken.