Schneider Electric integreert Microsoft Azure OpenAI om Generative AI te stimuleren
Schneider Electric, leider in de digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, benut de mogelijkheden van generative AI (GenAI) om klanten meer mogelijkheden te biedenen zijn interne activiteiten te transformeren.
Schneider Electric bouwt voort op de fundamenten van een langdurige samenwerking met Microsoft. Microsoft Azure OpenAI wordt geïntegreerd, om oplossingen te ontwikkelen die algoritmen gebruiken om tekst, code en andere soorten content te genereren. Dit heeft Schneider Electric in staat gesteld zijn benadering van verschillende operationele processen te herzien, tijdrovende taken te stroomlijnen, de toewijzing van middelen te optimaliseren en snelheid en efficiëntie te winnen.
De belangrijkste hoogtepunten van het gebruik van GenAI door Schneider Electric zijn onder andere:
- Resource Advisor Copilot - met behulp van Large Language Model-technologie via Microsoft Azure OpenAI, heeft Schneider Electric de Copilot gebouwd als een handige digitale partner die is ingebed in Resource Advisor. Copilot helpt klanten met verbeterde data-analyse, visualisatie, beslissingsondersteuning en prestatieoptimalisatie en de mogelijkheid om complexe industriekennis en Resource Advisor-systeeminformatie te verwerken.
- Jo-Chat GPT – een interne gespreksassistent op basis van Microsoft Azure OpenAI Service, waardoor medewerkers op een veilige manier kunnen profiteren van Generative AI-mogelijkheden.
- Finance Advisor – deze gespreksassistent, die bijdraagt aan jaarlijkse besparingen van 10 miljoen euro. Het biedt een eenvoudige en effectieve manier om nauwkeurige informatie te vinden voor financieel analisten in de boekhouding en andere functies binnen de financiële wereld. Verder helpt Finance Advisor om consistente, compliant en tijdige besluitvorming te realiseren.
- Knowledge Bot - een assistent die klantenservicemedewerkers helpt bij het vinden van de juiste informatie voor vragen van klanten en een passend antwoord voorstelt op basis van omvangrijke interne documentatie.
- Conversational search – helpt bedrijven bij het zoeken naar de producten die ze nodig hebben in een natuurlijke conversatiestijl met behulp van semantische zoekmogelijkheden.
Schneider Electric wil ook Github Copilot integreren om de processen en activiteiten voor het maken van offertes verder te verbeteren. Evenals Sales Copilot om frontline medewerkers meer mogelijkheden te bieden.
De AI-huborganisatie bij Schneider Electric werd gelanceerd in 2021, voordat de GenAI-technologie gemeengoed werd. Met de opkomst van deze nieuwe tools creëerde het bedrijf een speciaal GenAI-kernteam om nauw samen te werken met interne en externe belanghebbenden om vroegtijdige kansen te detecteren. Tegelijkertijd heeft Schneider Electric een onderzoek uitgevoerd naar GenAI-mogelijkheden in alle bedrijfsonderdelen en meer dan 200 potentiële use cases en kansen geselecteerd.
Schneider Electric's toepassing van Generative AI en de integratie met Microsoft Azure OpenAI onderstreept hun streven om voorop te blijven lopen op het gebied van technologische innovatie in energiebeheer en industriële automatisering. De bedrijven zijn gericht op het gebruik van geavanceerde technologieën om de efficiëntie te verhogen, innovatie te bevorderen en duurzame groei te realiseren.
"Microsoft Azure OpenAI stelt Schneider in staat om wendbare, schaalbare, kosteneffectieve en AI-aangedreven oplossingen te ontwikkelen die in lijn zijn met onze gedeelde ambities voor een duurzame en gedigitaliseerde toekomst." zegt Dominik Wee, Corporate Vice President, Manufacturing and Mobility bij Microsoft.
Het portfolio van oplossingen van Schneider Electric, gebouwd op Microsoft Azure, biedt zijn klanten cloud-gebaseerde IoT-oplossingen (Internet of Things) van de volgende generatie en geavanceerde data- en AI-mogelijkheden.
Samen helpen de twee bedrijven klanten de kloof te overbruggen tussen het stellen van ambitieuze duurzaamheidsdoelen en het bereiken ervan.