SB Business Communicatie: one-stop-shop voor alle communicatie (interview)
Je kan als aanbieder van telecomdiensten nog de goedkoopste zijn, er is meer nodig om zakelijke relaties te behouden. ‘De zakelijke markt kijkt nu eenmaal scherper naar langdurige relaties tussen handelspartners en let naast de prijs ook veel meer op kwaliteit die partners leveren’, vertelt Bernard. ‘Dat is ook de insteek bij SB Business Communicatie. Wanneer je kwaliteit levert, bouw je tegelijkertijd een solide relatie op. Daardoor lopen partners niet zo snel weg als dezelfde dienst ergens anders toevallig goedkoper wordt aangeboden. Die kwaliteit zit niet alleen in onze diensten, maar ook in onze hardware en de juiste service. Onze filosofie is een bedrijf te bouwen met alle communicatie-cirkels: mobiel, vast, vast/mobiel, alles-in-één, data en cloud. Hiermee ontzorgen we onze eindklanten en channelparnters. We bieden als MVNO van KPN en wholesale partner van Verizon en leveranciers als KPN, Colt en Vodafone een 'best of all brands'.'
SB Business Communicatie noemt hun zakelijke relaties steevast 'partners'. Dat geldt voor zowel hun eindklanten als hun channel partners. Elkaar als partner zien en met hen een relatie opbouwen biedt voordelen. Age legt uit: 'Als je elkaar als partner ziet, lever je niet alleen makkelijker kritiek. Je levert ook de allerbeste kwaliteit. Voor een vriend doe je nu eenmaal veel meer. We zien onze partners dan ook graag als vrienden. We werken met regionaal georiënteerde bedrijven die onze producten wederverkopen aan hun eigen klanten. We leveren onze productkennis aan partners. Het mooie hiervan is dat zij hun kennis ook met ons delen. Zo ontstaat een netwerk waarin je kennis en expertise uitwisselt en uiteindelijk de beste kwaliteit kunt leveren.'
MVNO
Onlangs is het bedrijf MVNO geworden van Voiceworks. MVNO staat voor mobile virtual network operator. Dat houdt in dat ze onder eigen naam producten en diensten leveren, die gebruikmaken van de technologie van Voiceworks en het KPN-netwerk. De Voiceworks-producten die het bedrijf afneemt zijn onder meer de VoIP-oplossing Managed Voice, de oplossing voor vast-mobiel- integratie Managed Mobile en bijvoorbeeld de mobiele propositie SB Mobiel Onbeperkt. 'Klanten hebben bij ons een abonnement, hebben van ons een simkaart en krijgen van ons een factuur. Wij zijn hun centrale aanspreekpunt. Dit is voor ons een belangrijke ontwikkeling. Omdat we zowel vaste als mobiele telefonieoplossingen in ons portfolio hebben, is onze kennis en dus onze voorsprong op deze gebieden groot.'
De klant is het centrale uitgangspunt voor SB Business Communicatie. 'De acceptatiegraad van VoIP is de laatste jaren sterk gestegen, maar veel MKB-bedrijven zijn tevreden met hun analoge PABX-centrale met een ISDN-1-koppeling naar het internet. Wij nemen de klant als uitgangspunt en bieden hem wat ze echt willen. Onze eigen 24/7-serviceverlening en technische afdeling kan op basis van de best-of-all-brands-technieken alle vragen over diensten of infrastructuur beantwoorden. We willen de klant ontzorgen en dienstverlening realiseren die perfect past bij de communicatiebehoefte van onze eindgebruikers. Daarover willen we in een persoonlijk gesprek graag meer vertellen. Een afspraak maak je snel via 0318–500000.