Samsonite Europe gebruikt nieuwe Oracle Cloud Solutions om reizigers wereldwijd van dienst te zijn

Samsonite Europe gebruikt nieuwe Oracle Cloud Solutions om reizigers wereldwijd van dienst te zijn

Redactie WINMAG Pro

Samsonite, de wereldwijde marktleider op het gebied van reistassen, bagage en accessoires, gebruikt Oracle Cloud voor zijn dienstverlening aan reizigers in 100 landen in Azië, Noord-Amerika, Europa en Latijns-Amerika. Onlangs startte Samsonite het gebruik van de nieuwste mobiele Oracle Retail Xstore Point-of-Service-systemen in zijn Europese winkels om medewerkers en klanten overal van dienst te kunnen zijn. Oracle Retail Consulting leidde de implementatie van Xstore.

"Of het nu in de winkel is of online, we willen met de nieuwste technologie zowel ons personeel als onze klanten de beste ervaring bieden," aldus Vincent Van der Schueren, IT Director Digital Wholesale & D2C, Samsonite Europe. "Met het POS-systeem voor mobiele retail van Oracle zetten we weer een stap in dit traject. Samen met onze bestaande Oracle Cloud-oplossingen geven we onze medewerkers de benodigde informatie voor relevantere en impactvolle interacties met klanten. Daarnaast kunnen ze voorraad over meerdere kanalen verplaatsen."

Door Xstore te gebruiken in combinatie met de bestaande implementaties van Oracle Retail Xstore Office  en Oracle Retail Order Broker Cloud Service, die zijn gebaseerd op de prestaties en beveiliging van Oracle Cloud Infrastructure (OCI), kan Samsonite zijn backofficeactiviteiten stroomlijnen en centraliseren, terwijl medewerkers toegang hebben tot de juiste informatie. Met volledig inzicht in de voorraad via verschillende kanalen kunnen winkelmedewerkers klanten gepersonaliseerde service bieden en ervoor zorgen dat klanten de producten krijgen die ze zoeken.

"Als trouwe klant van Oracle willen we Samsonite Europe ondersteunen in zijn voortdurende omnichannel-traject", aldus Alex Alt, Executive Vice President, Oracle. "Samsonite Europe maakt gebruik van de nieuwste innovaties in Oracle Retail Cloud en kan voortdurend de operationele efficiëntie verbeteren, best practices automatiseren en ervoor zorgen dat klanten krijgen wat ze nodig hebben en wanneer ze dat willen." 

Samsonite gebruikt ook Oracle APEX om Bagsupport te ontwikkelen, een bagage-as-a-service-app die draait op OCI, om wereldwijd ondersteuning te kunnen bieden met minder uitval en lagere kosten. De app is ontworpen om vliegmaatschappijen tijd en geld te besparen door passagiersclaims en reparaties van beschadigde bagage af te handelen.

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie