Samenwerking Apple en Cisco van start
Apple en Cisco hebben ondervonden dat veel bedrijven gebruik maken van Apple devices en hebben daarom een aantal features ontwikkeld die het zakelijk gebruik van de iPhone en iPad een stuk makkelijker maken.
- Betere Wi-Fi
De devices van Apple herkennen wanneer ze verbinding maken met een Cisco-netwerk. Zodra een device het bereik van een Cisco Acces Point dreigt te verlaten, worden de top zes AP's in de buurt naar het device gestuurd, zodat deze minder hoeft te zoeken naar een nieuw netwerk.
- Betere Wi-Fi beveiliging
Devices met iOS 10 kunnen gebruikmaken van IEEE 802.11r. Een Wi-Fi beveiligingsprotocol dat veel andere devices niet ondersteunen. Draadloze netwerken van Cisco gebruiken slechts 1 SSID die direct kan verbinden met iOS 10 devices voor betere beveiliging.
- Voorrang voor zakelijke apps
Cisco netwerken kunnen bepalen welke apps het belangrijkst zijn en zo bepaalde apps meer voorrang geven. Zodra het netwerk vol begint te raken, kan een Cisco-netwerk meer bandbreedte geven aan de belangrijkste apps. Een videoconferance krijgt dan bijvoorbeeld meer bandbreedte dan een facebookvideo, zodat de conferance soepel blijft lopen.
- Spark calls
Werknemers kunnen met hun iPhone bellen zoals ze gewend zijn. Het enige verschil is dat het gesprek over het Cisco-netwerk gaat en niet over het gebruikelijke telefoonnetwerk, wat enorm scheelt in de kosten.
- Logbook
Cisco
Cisco is een bedrijf uit 1984 dat zich in eerste instantie richtte op routers. Tegenwoordig verkoopt het bedrijf complete netwerkinstallaties aan grote bedrijven over de hele wereld. Cisco ging ruim een jaar geleden al met Apple in gesprek om samen de digitale werkplek te optimaliseren.
Voor meer informatie over de samenwerking van Apple en Cisco kijk je hier.