Salesforce maakt Sales, Service, Marketing, Commerce en Data Cloud-functies beschikbaar voor alle klanten

Redactie WINMAG Pro

Salesforce heeft Foundations aangekondigd; een gratis upgrade waarmee elke Salesforce-klant zonder meerkosten de beschikking krijgt over belangrijke functies voor verschillende afdelingen en die afdelingen ook met elkaar verbinden. Foundations omvat Sales, Service, Marketing, Commerce en Data Cloud functies, allemaal in een nieuwe, verbeterde UI. Met Foundations wordt het voor bedrijven gemakkelijker om een ​​uniform beeld van klanten te krijgen en een verbonden, AI-gestuurde ervaring te bouwen tijdens elk klantcontact. 

De additionele functies omvatten opportunity management, case management, e-mailcampagnes met gerichte segmentatie en beveiligde betalingslinks, allemaal gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring en het stroomlijnen van activiteiten zonder extra kosten of data-integraties. Salesforce Foundations-klanten kunnen hun systemen verbeteren met duizenden vooraf gebouwde extensies en integraties van derden die beschikbaar zijn op de AppExchange, inclusief uitgebreide gratis proefversies van meer dan 25 toonaangevende partners zoals Docusign, RingCentral en ZoomInfo.

Meer dan driekwart (79%) van de klanten verwacht consistente interacties tussen afdelingen, maar 55 procent zegt dat het over het algemeen voelt alsof ze met afzonderlijke afdelingen communiceren, niet met één bedrijf. Salesforce Foundations verbindt afdelingen door extra functionaliteit te bieden aan Sales and Service Cloud-klanten, door verkoop-, service-, marketing- en commercegegevens samen te brengen op één uniform platform, zodat klanten een consistente ervaring hebben, ongeacht waar ze zich in hun reis bevinden.

Elke functie die wordt aangeboden in Salesforce Foundations is gebouwd op het kernplatform van Salesforce, waaraan bedrijfsbrede gegevens van Salesforce Data Cloud ten grondslag liggen. Data Cloud harmoniseert klantgegevens uit het hele bedrijf, inclusief gegevens die voorheen mogelijk ontoegankelijk waren of niet binnen één systeem waren gecentraliseerd, om AI te ondersteunen en inzichten en automatisering te voeden

David Schmaier, President en Chief Product Officer bij Salesforce: “Met Salesforce Foundations kunnen bedrijven van iedere omvang en uit alle sectoren nu verkoop, service, marketing en e-commerce automatiseren met uniforme klantgegevens op één platform. Hierdoor kunnen ze hun volledige frontoffice integreren en realtime, gepersonaliseerde klantervaringen leveren om de omzet te verhogen, serviceproblemen op te lossen, marketingcampagnes te maken, betalingen in te stellen en meer.” 

Voordelen van Salesforce Foundations:

  • Verhoogde omzet: Sales-, service- en marketingteams kunnen nu samenwerken op één platform. Salesteams hebben bijvoorbeeld inzicht in servicecases en kunnen relevante klanten aan nurture-campagnes van de marketingafdeling toevoegen.
  • Snelle betalingen: Gesloten verkoopovereenkomsten kunnen eenvoudig naar betalingen worden omgezet door beveiligde betalingslinks aan PDF-facturen of emails toe te voegen, zonder dat gebruik van externe tools nodig is. 
  • Een verbeterde klantloyaliteit: Serviceteams kunnen klanten beter van dienst zijn doordat zij toegang hebben tot marketing- en verkoopdata, wat op zijn plaats weer leidt tot betere onboarding en upselling.
  • Gepersonaliseerde klantervaringen: Data Cloud centraliseert klantgegevens en biedt inzichten in het hele klanttraject. Dit stelt bijvoorbeeld marketeers in staat om gerichte segmentatielijsten te maken op basis van servicecases of fases in de verkooppijplijn.
  • Efficiënter werken: Dankzij een vernieuwde interface met snelle navigatie en een aanpasbare startpagina kunnen teams productiever en efficiënter werken.
  • Uitbreiding met apps: Ook kunnen klanten Salesforce uitbreiden met gratis app-trials van meer dan 25 partners op AppExchange. Met duizenden vooraf gebouwde extensies en integraties wordt de productiviteit, acceptatie en kostenbesparingen verhoogd met functionaliteit zoals documentgeneratie, contractbeheer, samenwerking, enquêtes, verkooptools, telefonie en videoconferenties.

Salesforce Foundations is later dit najaar beschikbaar voor alle klanten van Sales Cloud en Service Cloud Enterprise Edition of hoger. Gratis Data Cloud credits en limieten zijn van toepassing.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie