Salesforce kondigt samenwerkingen met NVIDIA, Google en IBM aan

Salesforce kondigt Agentforce Partner Network en samenwerkingen aan

Redactie WINMAG Pro

Tijdens Dreamforce heeft Salesforce diverse nieuwe samenwerkingen aangekondigd. Hieronder vind je de samenvattingen met een link naar de volledige, Engelstalige berichten:

Salesforce lanceert het Agentforce Partner Network, het eerste ecosysteem voor autonome AI-agenten in de sector

Het Agentforce Partner Network is een wereldwijd ecosysteem van partners die nieuwe AI-agenten en acties voor agenten van Agentforce bouwen. De externe extensies zijn eenvoudig te installeren vanuit de Salesforce AppExchange om de agenten van Agentforce aan te passen, nieuwe agenten met specifieke vaardigheden te bouwen of door partners gebouwde agenten te implementeren voor gespecialiseerde branche-, bedrijfs- of functionele doeleinden.

“Agentforce vertegenwoordigt een belangrijke verschuiving in de industrie. Het geeft mensen de mogelijkheid om met AI opnieuw te definiëren hoe bedrijven succes voor hun klanten  behalen”, zegt Brian Millham, President & Chief Operating Officer bij Salesforce. “Voor het komende jaar is het ons doel om klanten te voorzien van een miljard AI-agenten. Het Agentforce Partner Network speelt een cruciale rol in het realiseren van deze visie. Het netwerk helpt klanten door een uitgebreid aanbod van betrouwbare en direct inzetbare partneragenten en acties van deze agenten te bieden.”

Lees het volledige persbericht hier.

Salesforce en NVIDIA gaan een strategische samenwerking aan voor verregaande innovatie met AI-agenten

Salesforce en NVIDIA kondigen een strategische samenwerking aan voor de ontwikkeling van geavanceerde AI-functionaliteiten voor bedrijven met autonome agent- en interactieve avatar-ervaringen. De bedrijven gaan samenwerken om geoptimaliseerde voorspellende en generatieve AI-workflows te leveren. Hiervoor brengen ze het NVIDIA AI-platform, dat ontwikkeld is voor versnelde computing en AI-software, samen met het Salesforce Platform en Agentforce. Door deze samenwerking maken Agentforce AI-agenten nieuwe inzichten en een verbeterde productiviteit mogelijk voor de verkoop-, service-, marketing- en IT-teams.

Lees het volledige persbericht hier.

Salesforce en Google Cloud gaan autonome AI-agenten leveren die samenwerken in Salesforce en Google Workspace

Salesforce en Google Cloud hebben een uitbreiding van hun samenwerking aangekondigd om Salesforce Agentforce AI-agenten te creëren waarmee mensen veilig kunnen samenwerken in Salesforce Customer 360 en Google Workspace-apps. De lancering van Agentforce door Salesforce breidt de bestaande bidirectionele integraties tussen Salesforce en Google Workspace uit, waardoor gezamenlijke klanten eenvoudig autonome agenten kunnen implementeren. De agenten kunnen actie ondernemen en naadloos samenwerken in de apps, ondersteund door uitgebreide privacy en bescherming van gebruikersdata die al aanwezig is in Salesforce en Google Workspace.

Lees het volledige persbericht hier.

Salesforce en IBM werken samen om autonome AI-agenten te ontwikkelen voor betere besluitvorming, productiviteit en efficiëntie

Salesforce en IBM breiden hun langdurige samenwerking uit door zich te richten op organisaties die hun verkoop- en serviceprocessen willen transformeren met AI. En op klanten die in een gereguleerde sector opereren, die bedrijfsdata willen benutten voor automatisering. Salesforce en IBM gaan samen vooraf gebouwde AI-agenten en -tools leveren die organisaties kunnen gebruiken binnen hun eigen IT-omgeving, gebruikmakend van hun eigen unieke bedrijfsgevens en met behoud van strikte controle over hun systemen.

Door Agentforce, de autonome agenten van Salesforce, te combineren met de mogelijkheden van IBM's watsonx, helpen de bedrijven klanten om de kracht van agenten te benutten binnen de applicaties die al worden ingezet. Door gebruik te maken van watsonx Orchestrate, zal IBM autonome agenten voor Agentforce creëren om bedrijven te helpen de productiviteit te verbeteren, de beveiliging te handhaven en zich aan de regelgeving te houden. IBM-klanten kunnen ook Slack gebruiken om conversaties met hun agenten aan te gaan.

Lees het volledige persbericht hier.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie