Salesforce en Snowflake maken integratie op basis van data-sharing algemeen beschikbaar en helpen klanten met datagestuurde engagement

Salesforce en Snowflake maken integratie op basis van data-sharing algemeen beschikbaar en helpen klanten met datagestuurde engagement

Redactie WINMAG Pro

Salesforce en Snowflake kondigen de algemene beschikbaarheid aan van Bring Your Own Lake (BYOL) Data Sharing met de Snowflake Data Cloud van de Salesforce Data Cloud. Dit is een volgende stap van de bestaande samenwerking tussen Salesforce en Snowflake om dataopslag en bruikbare inzichten voor klanten samen te brengen.

Salesforce Data Cloud is een hyperscale platform voor klantdata waarmee bedrijven al hun Salesforce-data kunnen combineren met grote hoeveelheden engagementdata uit externe bronnen. Hiermee kunnen uniforme klantprofielen gemaakt worden. Het stelt bedrijven in staat om snel actie te ondernemen met behulp van data in de Salesforce Customer 360 met AI, automatisering en analyses in sales-, service-, marketing- en commerce-applicaties.

  • De samenwerking slaat een brug tussen Salesforce- en Snowflake-data en lost een veelvoorkomende uitdaging op voor bedrijven: de noodzaak om klantdata uit Salesforce naadloos te combineren met data uit Snowflake.
  • Hierdoor krijgen bedrijven beter inzicht in klantgedrag, markttrends en operationele efficiëntie, waardoor ze sneller kunnen reageren op veranderingen in de markt. Daarnaast kunnen bedrijven beter anticiperen op klantbehoeften en kunnen ze hun activiteiten optimaliseren.

Met BYOL Data Sharing van Salesforce, in combinatie met de Snowflake Data Cloud, kunnen gezamenlijke klanten de waarde van hun Salesforce-data vergroten. Organisaties kunnen vanaf nu hun Snowflake-workloads aanvullen met waardevolle klantdata en inzichten uit de Salesforce Data Cloud.

  • Deze integratie maakt het eenvoudig om data om te zetten in inzichten. Een retailbedrijf kan bijvoorbeeld snel zijn Salesforce-salesdata combineren met externe markttrends uit Snowflake. Dit helpt hen bij het identificeren van veranderingen in klantgedrag, waardoor ze slimmer voorraadbeheer en marketingbeslissingen kunnen toepassen. Dit leidt tot betere klantervaringen dankzij AI-gedreven inzichten.
  • In de komende maanden zullen Salesforce en Snowflake een BYOL Data Federation uitrollen, zodat Snowflake-data toegankelijk is binnen de Salesforce Data Cloud.
  • Zodra de data in Salesforce Data Cloud is samengevoegd, is het beschikbaar in alle bestaande applicaties en processen binnen de Customer 360.

Zero-ETL: De introductie van BYOL Data Sharing van Salesforce met Snowflake biedt klanten direct toegang tot data op verschillende platforms, zonder complexe Extract, Transform, Load (ETL)-processen.

  • De zero-ETL benadering zorgt voor real-time toegang tot de meest actuele data met behoud van de hoogste normen op het gebied van security en governance. Hierdoor is het niet meer nodig om traditionele ETL-tools te onderhouden, wat het databeheer stroomlijnt en de operationele kosten verlaagt.

BYOL Data Sharing met Snowflake opent nieuwe deuren voor verschillende functies binnen een bedrijf. Bijvoorbeeld:

  • Een datawetenschapper kan AI- en machine-learningmodellen bouwen in Snowflake om de koopbereidheid voor specifieke productcategorieën te bepalen. Door Salesforce-objecten zoals profielen, websitebezoeken en POS-data te combineren met de productcategoriedata van Snowflake, kunnen ze nieuwe inzichten ontsluiten.
  • Een marketeer kan segmentatie verbeteren en campagnes personaliseren door CRM- en niet-CRM-data samen te voegen. Die data kan vervolgens gebruikt worden in aangepaste AI-modellen om klantvoorkeuren te voorspellen, wat leidt tot hypergerichte campagnes en maximale betrokkenheid.
  • Een sales-medewerker kan voorspellingen en prestatieanalyses gebruiken door CRM-data en externe data te integreren in Snowflake. Vervolgens kun je strategieën verfijnen, prestaties optimaliseren en prioriteit geven aan klantgericht succes.
  • Een analist kan geïnformeerde besluitvorming stimuleren door historische sales- en contactdata uit Salesforce samen te voegen met webanalysedata in Snowflake. Dit helpt bij het identificeren van trends en gedrag van klanten en zorgt voor betere strategische inzichten.

"Data is de basis voor het bieden van AI-gedreven gepersonaliseerde en relevante ervaringen op alle touchpoints. De samenwerking met Snowflake stelt bedrijven in staat om hun data soepel samen te brengen, wat leidt tot betere klantinzichten en -ervaringen. Samen geven we vorm aan de toekomst van data en AI-gedreven succes." - Rahul Auradkar, EVP & GM, Unified Data Services & Einstein, Salesforce

 

"Met de integratie van Snowflake en Salesforce stellen we bedrijven in staat om een uniforme en frictieloze datastack te ervaren, zodat ze zich kunnen richten op het leveren van verschillende ervaringen voor iedere klant. Er is geen AI zonder data, en samen zijn we goed gepositioneerd om onze klanten door de groeiende belangstelling voor AI/ML te leiden." - Christian Kleinerman, SVP van Product bij Snowflake

 

Lees ook

Uitbreiding bij Android Auto en Android Automotive: Vergaderingen, Weersvoorspellingen en Entertainment aan Boord

Google Pixel 8: De Compacte Krachtpatser

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie