RIM lanceert BlackBerry Management Center
De service is bestemd voor bedrijven met maximaal 100 BlackBerry-smartphones die toegang hebben tot e-maildiensten via een internetprovider of een webmailservice zoals Gmail, Hotmail en Yahoo!.
Met de dienst kun je onder meer dagelijks, wekelijks of maandelijks een automatische, draadloze back-up uitvoeren van de BlackBerry-smartphones. Ook kun je de informatie op de toestellen beveiligen als een werknemer een telefoon kwijtraakt door verlies of diefstal. Dit gebeurt door het toestel op afstand te vergrendelen en indien nodig de inhoud ervan te wissen, inclusief de micro-sdkaart.
Daarnaast is het mogelijk een verloren BlackBerry-smartphone te lokaliseren door het toestel op afstand te vergrendelen, het luid te laten rinkelen en een bericht te laten verschijnen op het startscherm. Ook kun je de instellingen van een nieuw toestel of een vervangend exemplaar wijzigen en de gegevens naar het nieuwe toestel overbrengen.
BlackBerry Management Center is vanaf vandaag beschikbaar via de website van RIM.