Review: Act! Premium 19
Met Act! registreer, inventariseer en manage je jouw klantendatabases op een manier die jij wilt. De krachtigste features die Act! altijd van alle andere CRMpakketten onderscheidde zijn de verregaande aanpassingen die je kan doen aan de interface. Letterlijk elk item kun je zo aanpassen zoals jij wilt. Dat is met name prettig wanneer de database op diverse manieren binnen een organisatie gebruikt wordt. Een salesmanager bijvoorbeeld, heeft behoefte aan andere menu-items en functionaliteiten dan een marketingmanager.
Ondanks dat is de software niet complex. Natuurlijk, om er alles uit te halen wat er in zit is advies of training van een consultant zeker gewenst, maar oppervlakkig gebruik wijst zich vanzelf. Van het aanmaken van klantgegevens, het toevoegen van een historie en het maken van notities, tot het opzetten van een hele e-mailmarketingcampagne, in Act! Premium 19 is het bijna vanzelfsprekend dat iedereen dit gewoon kan. Dit is mede dankzij opgeruimde menu’s waardoor je niet hoeft te graven naar functies.
Installatie
De software is zowel onpremise als via de cloud af te nemen. Bij die laatste optie heb je uiteraard totaal niet meer de zorgen die bij een eigen gehoste installatie wel komen kijken. Bovendien is je database dan altijd en overal toegankelijk, onafhankelijk van plek of device. De software schaalt mooi mee, dus ook mobiele werkers kunnen uit de voeten met Act!.
Integratie
We noemden al de flexibele interface-aanpassingen wat Act! voor verschillende rollen binnen teams interessant maakt. Dat drukt zich verder door in de mogelijkheid van integratie met oplossingen van derde partijen. Zo werkt het CRM-pakket naadloos samen met het Office-pakket van Microsoft. Je houdt hiermee je communicatie met klanten en prospects goed in de gaten doordat e-mails automatisch gekoppeld worden aan contacten. Dat is slechts een voorbeeld, want software als Mailchimp en Dropbox zijn ook te koppelen aan je Act!- database om zo een voor jouw organisatie optimale workflow te creëren met de tools die je misschien al gebruikt op de werkvloer.
Van prospect naar sale
Het bijhouden van informatie van klanten en communicatie is één ding, hier resultaten uit halen is weer iets anders. Voor dat laatste heeft Act! een uitgebreide set aan analyse-tools ingebouwd. Zo is de voortgang van medewerkers te visualiseren, maar ook van gehele teams.
Gebruikers van de software hebben de mogelijkheid om rapportages aan te maken van verstuurde mailingen en deze te gebruiken om toekomstige mailingen (die je aanmaakt via eigen templates) beter toe te spitsen op de groepen waarnaartoe deze verstuurd zijn. Ook interessant is dat je als gebruiker vanaf een eerste contact met een (toekomstige) klant aangemoedigd wordt om hier notities over te maken en als vanzelf een proces aanlegt waarbinnen je herinneringen aan klantcontact en followups goed bijhoudt. Dit maakt Act! CRMsoftware die je significant kans geeft op een gegarandeerde sale.
Act! Premium 19
Prijs: vanaf € 30,- per maand
Info: tendenz.nl