Rabobank en informer lanceren realtime boekhouden voor ondernemers
Hoe houd jij je boekhouding op orde? De dagelijkse bedrijfsvoering kost ondernemers een hoop tijd. Ze schuiven de administratie op de lange baan. Met de nieuwe samenwerking tussen Informer en Rabobank wordt de administratie een fluitje van een cent.
Online boekhoudprogramma Informer en Rabobank slaan de handen ineen. Met het nieuwe realtime boekhouden geven ze zzp'ers en MKB'ers de mogelijkheid om de administratie eenvoudig bij te houden. Zonder gedoe en zonder tijd te verliezen. Hoe ze dat doen? Door een betaalrekening bij Rabobank te koppelen aan het boekhoudprogramma van Informer. Dit biedt niet alleen gemak, ondernemers krijgen zo ook veel meer overzicht in hun financiële situatie. Essentieel voor het nemen van goed onderbouwde zakelijke beslissingen.
Eenvoudig factureren en betalen
De nieuwe functies maken het leven van ondernemers een stuk eenvoudiger. Zo kan een zzp’er met de Informer-app in een handomdraai een factuur aanmaken en daar direct een Rabo-betaalverzoek aan koppelen. Geen gedoe meer met handmatig invoeren van gegevens. Minstens net zo belangrijk: de klant kan snel en veilig betalen. Het resultaat? Minder wachten op betalingen en een vlotte cashflow – precies wat elke ondernemer wel kan waarderen.
Zakelijke aankopen
‘Waar heb ik dat bonnetje toch gelaten?’ Die vraag is met de samenwerking van Informer en Rabobank verleden tijd. Een ander belangrijk voordeel van de samenwerking is namelijk het gemak waarmee ondernemers zakelijke aankopen kunnen verwerken.
Stel je voor: een ondernemer koopt in de winkel een vakblad en betaalt met zijn zakelijke Rabobank-pas. Zodra de betaling is voltooid, kan de ondernemer direct een foto van de bon maken met zijn Informer-app. De app haalt automatisch de benodigde gegevens van de bon (zoals het betaalde bedrag en de btw) en verwerkt deze direct in de boekhouding. Dit bespaart niet alleen tijd, maar voorkomt ook fouten. Want eerlijk is eerlijk: bij handmatige invoer gaat het nog wel eens mis. Voortaan kunnen ondernemers er dus op vertrouwen dat hun boekhouding altijd up-to-date is en dat ze de btw correct afdragen bij de belastingaangifte.
Realtime inzicht
Pas als de boekhouding ‘bij’ is, weten ondernemers hoe ze er echt voor staan en welke stappen ze kunnen nemen. Rabobank en Informer zien al langer dat ondernemers behoefte hebben aan een actuele administratie die niet te veel tijd kost. Beide investeerden ze de afgelopen jaren flink in nieuwe functionaliteiten en ondersteuning. Zij zijn niet de enige: er zijn tegenwoordig veel digitale oplossingen die ondernemers helpen in hun dagelijkse bedrijfsvoering. Met online boekhoudprogramma’s kunnen ondernemers hun administratie makkelijk bijhouden. Banken helpen op hun beurt door sneller en eenvoudiger betalingen te accepteren met innovatieve oplossingen. Die voordelen komen nu allemaal samen dankzij de samenwerking tussen Informer en Rabobank.
Blik op de toekomst
Deze samenwerking is overigens slechts het begin van een nieuwe fase waarin digitale oplossingen steeds meer de dagelijkse bedrijfsvoering vereenvoudigen. Rabobank wil ondernemers niet alleen producten aanbieden, maar hen ook de tools geven om efficiënter te werken. De bank belooft nog veel meer innovaties die de administratie vereenvoudigen en inzicht geven in de bedrijfssituatie. Denk aan functionaliteiten die op basis van de omzet automatisch een percentage apart zetten voor de af te dragen btw en voor de aangifte inkomstenbelasting voor zzp’ers. Handig, want zo weten ondernemers precies wat er aan geld beschikbaar is en welke bedragen ze moeten bewaren.
Ook Informer heeft ambitieuze toekomstplannen. De komende jaren zullen ondernemers verrast blijven worden met nieuwe functionaliteiten. Het bedrijf verwacht dat alle vooruitstrevende boekhoudpakketten binnen een paar jaar samenwerken met banken. Ook nu laat Informer zich dus weer zien als belangrijke voorloper. Met automatisch boekhouden gooit het bedrijf al jarenlang hoge ogen. Met de samenwerking met Rabobank blijft Informer niet alleen vooroplopen in de sector, het levert ook een waardevolle bijdrage aan de digitalisering en automatisering van het mkb en zzp’ers in Nederland.
![Rabobank en Informer lanceren realtime boekhouden voor ondernemers](https://www.winmagpro.nl/sites/default/files/styles/article-image/public/1_5.png?itok=5Q2yeHIs)
De belangrijkste voordelen op een rij
- Zeker weten dat je administratie correct is
- Banktransacties automatisch ingeladen en verwerkt
- Aparte facturen direct betaald met Single Payments
- Facturen sneller betaald krijgen met betaalverzoeken
- Btw-aangifte versturen en betalen binnen 2 minuten
- Altijd up-to-date inzicht in de financiële situatie van je business
Meer Info vind je op informer.nl
![Rabobank en Informer lanceren realtime boekhouden voor ondernemers](https://www.winmagpro.nl/sites/default/files/styles/article-image/public/3.png?itok=82rxU2e3)