Populaire merken doen het online goed

Redactie WINMAG Pro
Consumenten worden steeds meer aangetrokken tot merken die online een sterke aanwezigheid hebben. Dat blijkt uit onderzoek van het Economisch Bureau van de ING.

Volgens de onderzoekers blijkt steeds vaker dat merken die hoge bekendheid of waardering genieten het online goed doen. Hieronder zijn pure e-commerce-bedrijven (Bol.com, Wehkamp), maar ook 'traditionele' winkels die online goede zaken doen (Albert Heijn, HEMA).

De prijzen die deze webwinkels hanteren blijken niet altijd doorslaggevend te zijn. Zaken als prijs/kwaliteit-verhouding, assortiment en betrouwbaarheid spelen volgens het Economisch Bureau ook een belangrijke rol. Zo blijken Bol.com en Wehkamp vaak niet de goedkoopste te zijn, maar genieten ze wel het vertrouwen van de consument.

Om hun webwinkel naar een hoger plan te tillen, moeten de onlineretailers de fysieke winkelervaring zoveel mogelijk simuleren, aldus de onderzoekers. Dit kan door onder meer 3D-beelden van producten op websites te plaatsen en samen shoppen door middel van chat mogelijk te maken.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie