Overwegingen bij het aanschaffen van sim-only’s

Overwegingen bij het aanschaffen van sim-only’s

Redactie WINMAG Pro

Een van de dingen die belangrijk is bij de aanschaf van sim-only’s is de netwerkdekking. Niet elke provider biedt even goede netwerkdekking bij de sim only. Dit is vooral van belang voor mensen die wonen, of vaak te vinden zijn in buitengebieden. De hoofdreden waarom de dekking hier vaak minder is, heeft te maken met de populatiedichtheid. Aangezien er minder mensen wonen in buitengebied ten opzichte van plekken zoals Amsterdam betekent dat er minder klanten per vierkante kilometer te vinden zijn. Sommige providers laten het daarom afweten op deze plekken, maar dit is zeker niet zo voor alle providers. Daarom is het goed om te checken hoe de dekking eruit ziet in gebieden die relevant voor jou zijn. Houd er ook rekening mee naast woon- en werkplekken, waar je onderweg langs komt, om een slechte verbinding te voorkomen.

De grootte van de databundel

Om te zorgen dat je aan het eind van de maand niet zonder data zit is het goed om van tevoren duidelijk te hebben hoeveel GB je maandelijks gebruikt. Dit is van belang omdat data buiten de bundel altijd duurder is dan binnen de bundel. De prijs van buiten de bundel data verschilt ook nog eens per provider, mede daarom is het zo belangrijk om de beste sim only te vinden. Providers bieden online vaak een uitgebreid overzicht aan waarin het dataverbruik van klanten kan worden geanalyseerd, op deze manier kan je zelf dus al een goede schatting maken. Daarnaast is het ook goed om na te denken over hoe het datagebruik in de toekomst kan veranderen. Gaat de sim-only gepaard met een nieuwe telefoon, dan blijkt het datagebruik vaak ook te stijgen bijvoorbeeld.

De extra’s van sommige providers

Sommige providers verschillen ook in de service naar klanten. Dit gaat zowel om de klantenservice en ook de meer technische diensten. Hoe verschillen deze? Een technische dienst kan gaan over het aanbieden van een extra simkaart bijvoorbeeld. Dit kan handig zijn wanneer je ook data wil gebruiken op een tablet of een andere telefoon. Hiermee kunnen via hetzelfde abonnement meerdere apparaten worden geconnect. Andere dingen zijn services zoals de overstapservice, waarmee het de klant uiterst gemakkelijk wordt gemaakt om over te stappen en de bulk van het papierwerk door de providers zelf wordt gedaan. Hierdoor hoef je ook geen lange telefoongesprekken te voeren met customer service agents die er gebaat bij zijn om je om te praten. Sowieso kan het fijn zijn om specifiek te kiezen voor een provider met goede customer service, omdat het flink veel irritaties kan voorkomen op zowel lange als korte termijn.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie