Out now: WINMAG Pro 5.2020
IT is veerkrachtig. De sector heeft herhaaldelijk bewezen sterker uit een crisis te kunnen komen. Het coronatijdperk is op die regel geen uitzondering. Thuiswerk is de nieuwe norm. Op het moment van schrijven wordt het bedrijfsleven genoodzaakt om zich op een ‘post-corona’-werkwijze te richten. In die werkwijze speelt afstandswerk, net zoals in de periode van strenge maatregelen, een centrale rol.
Al 30 jaar lang deelt WINMAG Pro dat wat je moet weten om de productiviteit en veiligheid van een organisatie te waarborgen. Daar komt nimmer verandering in. Het derde magazine van het jaar staat in het teken van de technologie die het mogelijk maakt om het potentieel van afstandswerk in volledigheid te benutten. Technologie die de productiviteit en betrokkenheid van teams stimuleert; organisaties in staat stelt om de kostenefficiënte voordelen van het gloednieuwe werken te benutten.
Hieronder vind je een greep uit de verzameling interviews, reviews en achtergronden die in het magazine te vinden is. Geïnteresseerd in technologie, actief dienstverlener, IT-beslisser of prosumer? Magazine WINMAG Pro is volledig digitaal te lezen via deze links en zesmaal per jaar als fysiek magazine te ontvangen.
Endpoint security: belangrijker dan ooit | Achtergrond
Bij steeds meer bedrijven is thuiswerken de norm. Dit brengt nieuwe securityrisico’s met zich mee. PC’s en mobiele devices bevinden zich niet langer binnen de veilige grenzen van het bedrijfsnetwerk. Cybercriminelen kunnen via deze endpoints jouw organisatie binnendringen. Een extra beschermingslaag is nodig. Maar hoe breng je die aan?
De menselijke firewall | Gastexpert
Of ze het nu bewust doen of niet, werknemers kunnen door hun onveilig online gedrag een groot gevaar zijn voor de beveiliging van bedrijfsnetwerken. Nu veel medewerkers vanuit huis werken is het probleem alleen maar groter. Het groot aantal thuiswerkers biedt cybercriminelen nieuwe kansen om bedrijfsnetwerken te hacken. Een van de methoden waar hackers de afgelopen tijd intensief gebruik van maken, is het opstellen van phishing-mails. Deze zijn nauwelijks van ‘echte’ berichten te onderscheiden. Het lastige is dat thuiswerkers niet naar het bureau van een collega kunnen lopen om zijn mening te vragen over een verdacht uitziend mailtje. Dit maakt hen ook vatbaarder voor social engineering-aanvallen.
Inleven, aanpassen, overleven | Gastexpert
Nog niet zo lang geleden waren bedrijven naarstig op zoek naar technische hard skills om in de Vierde Industriële Revolutie succesvol te zijn. De uitbraak van COVID-19 en de daaropvolgende lockdown dwongen ons in het voorjaar plotseling om thuis te gaan werken. Hierdoor begrepen veel organisaties dat investeringen in soft skills ook noodzakelijk zijn om teams in deze nieuwe realiteit te laten samenwerken. Inmiddels blijken emotionele intelligentie, het vermogen om aan te passen en samen te werken even belangrijk als een vakbasis.