Oracle introduceert generatieve AI-functies waarmee HR productiviteit kan verhogen
Oracle maakt vandaag bekend generatieve AI-functies toe te voegen aan Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). De nieuwe functies worden ondersteund door de generatieve AI-service van Oracle Cloud Infrastructure (OCI) en worden ingebouwd in bestaande HR-processen. Zo kunnen bedrijven sneller waarde genereren, de productiviteit verbeteren, de ervaring van kandidaten en werknemers verbeteren en HR-processen stroomlijnen.
“Generatieve AI verhoogt de productiviteit en ontgrendelt een nieuwe wereld van vaardigheden, ideeën en creativiteit die een directe impact kan hebben op de werkplek”, aldus Chris Leone, Executive Vice President Applications Development, Oracle Cloud HCM. “Met de mogelijkheid om content te schrijven, samen te vatten en aan te bevelen, helpt generatieve AI wrijving te verminderen voor werknemers die belangrijke HR-functies vervullen. Met de nieuwe geïntegreerde en generatieve AI-functies in Oracle Cloud HCM kunnen onze klanten bijvoorbeeld grote taalmodellen gebruiken en zo de tijd voor het uitvoeren van taken drastisch verkorten, de werknemerservaring verbeteren, de nauwkeurigheid van inzichten in de workforce vergroten en uiteindelijk de bedrijfswaarde verhogen.”
De generatieve AI-functies die zijn geïntegreerd in Oracle Cloud HCM maken gebruik van de allerbeste AI-services van OCI en bieden de hoogste niveaus van beveiliging, prestaties en toegevoegde waarde voor de bedrijfsvoering. Ingebouwde prompts helpen klanten de beste resultaten bereiken en verminderen ongewenste bijwerkingen, zoals feitelijke fouten en menselijke bias. Met Oracle gebruiken klanten hun eigen data om modellen te verfijnen voor hun specifieke bedrijfsbehoeften. Voor het trainen van modellen worden nooit data van klanten gebruikt en deze data worden ook niet gemengd met data van andere klanten. Door klanten controle te geven over de data die door generatieve AI worden gebruikt, helpt Oracle gevoelige informatie veilig te houden.
De nieuwe generatieve AI-functies in Oracle Cloud HCM versterken de bestaande geïntegreerde AI-functies, waar al duizenden gebruikers mee werken, en helpen de productiviteit van kandidaten, werknemers, managers en HR-teams te transformeren door processen te stroomlijnen en het genereren van content binnen één geïntegreerde oplossing te automatiseren. Tot de nieuwe geïntegreerde en generatieve AI-functies behoren:
- Ondersteund schrijven: hiermee kunnen werknemers, managers en HR-leiders snel en eenvoudig content samenstellen en de productiviteit en tijdefficiëntie aanzienlijk verbeteren. Met behulp van een korte aanzet, zoals een concepttitel voor een vacature of prestatiedoel, kunnen de nieuwe generatieve AI-functies snel content genereren die gebruikers kunnen beoordelen, herzien en goedkeuren, zodat zij zich verder kunnen richten op activiteiten met meer toegevoegde waarde. Gebruiksscenario's voor ondersteund schrijven zijn bijvoorbeeld het opstellen van functieomschrijvingen en vacatures, het automatisch maken van doelen inclusief gedetailleerde beschrijvingen en maatstaven voor succes en het genereren van kennisbankartikelen voor de HR Helpdesk om werknemers te helpen HR-taken efficiënt uit te voeren.
- Suggesties: begeleid gebruikers bij het behalen van betere en snellere resultaten op basis van natuurlijke taalverwerking en best practices. De nieuwe generatieve AI-gestuurde suggesties in Oracle Cloud HCM verbeteren niet alleen de succespercentages voor gebruikers, maar helpen ze ook taken sneller en nauwkeuriger uit te voeren. Gebruiksscenario's voor suggesties zijn onder meer geautomatiseerde aanbevelingen voor enquêtevragen op basis van het soort enquête dat wordt gemaakt of ontwikkelsuggesties die managers aan hun werknemers kunnen geven. Bovendien zal de voorgestelde content, die is getraind op basis van grote taalmodellen en onder beheer van de klant, de taalstijl en het culturele DNA van de organisatie zelf weerspiegelen.
- Samenvatting: vergroot de efficiëntie door gebruik te maken van belangrijke inzichten uit een of meer databronnen. De nieuwe generatieve AI-functies kunnen de belangrijkste elementen van content samenvatten voor eenvoudig en effectief gebruik. Een voorbeeld hiervan is het geven van een overzicht van de prestaties van de werknemer. Dit overzicht kan vervolgens worden ingediend in de normale beoordelingscyclus op basis van feedback die gedurende het jaar is verzameld van de werknemer, collega's of managers en op basis van de voortgang en prestaties van doelen.
"We hebben al meer dan 100 scenario's geïdentificeerd waarin generatieve AI grote waarde toevoegt voor HR. En we zijn nog maar net begonnen. Dankzij de hulp van onze klanten, die ongeveer 80% van de updates van onze producten aandrijven, kunnen we steeds meer nieuwe gebruiksscenario's integreren zodat organisaties continue innovatie kunnen omarmen en hun HR-processen en productiviteit steeds verder kunnen verbeteren", aldus Leone.
De generatieve AI-services van Oracle Cloud HCM worden ondersteund door OCI. Door gebruik te maken van OCI Supercluster met bare metal compute en NVIDIA GPU's en een RDMA-netwerk met de hoogste bandbreedte in de cloud, kunnen grote taalmodellen sneller worden getraind met de hoogste prestaties en tegen de laagste kosten. Hierdoor kan Oracle de snelst mogelijke AI-innovatie bieden en de beste ondernemingsgerichte innovators, zoals Cohere, aantrekken om voort te bouwen op OCI en verder bij te dragen aan de feedbackcyclus voor innovatie. De generatieve AI-services van OCI bieden daarnaast end-to-end beveiliging en zorgen ervoor dat klanten volledige controle en zeggenschap hebben over hun eigen data.
Over Oracle Cloud HCM
Oracle Cloud HCM is een volledig cloudgebaseerde, complete oplossing die alle human resource-processen, van aanstelling tot pensionering, met elkaar verbindt. Door alle personeelsgegevens op één platform te verbinden, hebben HR-teams toegang tot één centrale gegevensbron waarmee ze hun personeelsstrategie kunnen verbeteren. De ingebouwde AI fungeert als adviseur die HR-teams helpt bij de analyse van personeelsgegevens en aanbevelingen doet voor het verbeteren van bedrijfsprocessen.