Darktrace benoemt Bryce Coté tot Chief Customer Officer
Darktrace, leider in AI voor cybersecurity, benoemt Bryce Coté tot de eerste Chief Customer Officer (CCO) van het bedrijf. Coté wordt verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van de klantervaring. De toevoeging van de rol van Chief Customer Officer zal de communicatie en integratie tussen meerdere klantcontactpunten binnen Darktrace verbeteren, waardoor de best mogelijk klantervaring gegarandeerd wordt. De bestaande functies Customer Success, Customer Support, Threat Analysis en Solutions Engineer zullen worden samengevoegd onder de verantwoordelijkheid van Bryce.
Coté brengt meer dan twee decennia ervaring mee in het opbouwen en transformeren van de klantervaring. Meest recent was hij Global Vice President of Customer Success and Renewals bij CyberArk, waar hij de customer success management-operatie van het bedrijf transformeerde in een proactieve, op resultaten gebaseerde organisatie. Hierdoor bereikte hij 100% klantbehoud en 2x snellere ARR-groei voor CSM-geleide accounts. Hiervoor was Coté Vice President of Customer Success bij LogMeIn, waar hij leiding gaf aan een cross-business retentie-initiatief dat de klantbetrokkenheid bij belangrijke accounts aanzienlijk verhoogde en tegelijkertijd de onboarding van nieuwe klanten verbeterde. Voor LogMeIn was Coté Vice President of Global Customer Care bij TomTom, waar hij toezicht hield op een team van meer dan 600 professionals verspreid over 40 landen. Daarnaast was hij verantwoordelijk voor het verhogen van de klanttevredenheid en -behoud, terwijl hij upsell- en cross-sellmogelijkheden identificeerde binnen het enorme klantenbestand van TomTom.
Bryce Coté, Chief Customer Officer bij Darktrace: “Met een klantenbestand van bijna 10.000 organisaties in 110 landen ondersteunt Darktrace cyberverdedigers die een cruciale rol spelen bij het veilig houden van hun organisatie. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring te ontwikkelen en te versterken en nog beter samen te werken met onze klanten en hen te helpen hun organisatie veerkrachtiger te maken.”
Jill Popelka, CEO van Darktrace: “Darktrace heeft fenomenaal succes gehad met het aanbieden van zijn AI-gestuurde beveiligingsoplossingen aan organisaties over de hele wereld. Nu gaan we, met de steun van Thoma Bravo, een nieuwe fase in om de wereldwijde groei te versnellen, zodat we onze klanten het beste kunnen ondersteunen om cyberbestendig te blijven. Door Bryce bij ons directieteam te halen hebben we het juiste leiderschapsteam om ons bedrijf effectief en duurzaam te schalen, waarbij de klantervaring altijd voorop staat. Bryce’s uitzonderlijke staat van dienst in het creëren van de beste klantervaringen is cruciaal nu we onze transformatie van Brits succesverhaal naar een wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging voortzetten.”
Darktrace versterkt zijn C-suite
Darktrace heeft zijn C-suite de afgelopen tijd verder versterkt met de promotie van Dan Monahan tot Chief Partner en Transformation Officer en Phil Pearson tot Chief Strategy Officer. Het afgelopen jaar heeft Monahan de wereldwijde partnerorganisatie vanaf de grond af opgebouwd door nieuwe programma’s en voordelen te introduceren voor het partnerecosysteem. In zijn nieuwe rol zal Monahan doorgaan met het aanjagen van verbeteringen voor Darktrace-partners en extra verantwoordelijkheid nemen voor in-flight en toekomstige transformatieprogramma’s. Daarnaast zal hij zich bezighouden met het implementeren van robuuste bedrijfsprocessen en -systemen zodat Darktrace efficiënt en duurzaam kan schalen in lijn met zijn wereldwijde groeiambities.
Phil Pearson is al meer dan zes jaar een integraal onderdeel van de strategische activiteiten van Darktrace. In zijn nieuwe rol als Chief Strategy Officer is Pearson verantwoordelijk voor het aanjagen van groei door de strategische initiatieven van Darktrace af te stemmen op het concurrerende en veranderende klantlandschap, het aanjagen van fusie- en overnameprogramma’s en houdt hij toezicht op de ontwikkeling van langetermijnplannen.
Als laatste sluiten Matt North, SVP of Sales voor EMEA en APJ en Lynn Ramirez, SVP of Sales voor Amerika zich aan bij het Executive Committee dat zorgt voor afstemming in de hele customer journey, van de eerste betrokkenheid, via het verkoopproces tot aan het voortdurende succes van klanten.