Nieuws van Snowflake: Meevallende cijfers, overname van Datavolo en samenwerking met Anthropic
Naar aanleiding van Snowflake’s kwartaalresultaten over FY’25 Q3, waarbij Snowflake de verwachtingen overtrof met een productomzet van $900 miljoen (een groei van maar liefst 29% ten opzichte van vorig jaar) én een positieve bijstelling van de omzetprognose voor dit fiscale jaar, heeft het AI Data Cloud-bedrijf twee belangrijke aankondigingen gedaan. Deze aankondigingen stellen bedrijven in staat meer waarde te halen uit hun data met Snowflake als hét platform voor de volledige datacyclus. Hiermee wordt het eenvoudiger om efficiënte en betrouwbare AI op schaal in te zetten:
Snowflake neemt open data-integratieplatform Datavolo over
Met deze overname versterkt Snowflake zijn positie in de ‘bronzen laag’ van de datacyclus. Dit biedt data-engineeringteams een eenvoudige manier om al hun enterprise-systemen te integreren met Snowflake’s uniforme platform. Samen zullen Snowflake en Datavolo zorgen voor gebruiksvriendelijke data-engineering, ongeëvenaarde interoperabiliteit en schaalbaarheid. Deze pijlers zijn essentieel voor succesvolle AI-oplossingen binnen bedrijven.
Lees hier het volledige Engelstalige persbericht voor meer informatie.
Strategische samenwerking tussen Snowflake en Anthropic
Snowflake en Anthropic zijn een meerjarige samenwerking aangegaan om de Claude 3.5-modellen direct beschikbaar te maken in de AI Data Cloud. Hierdoor kunnen klanten hun bedrijfsdata analyseren binnen de beveiligings- en governancekaders van Snowflake. Deze samenwerking maakt het mogelijk om data diepgaand te analyseren, ad-hoc analyses uit te voeren, visualisaties te genereren en complexe workflows te automatiseren. De agent-gebaseerde AI-producten van Snowflake zullen Claude benutten als een van de belangrijkste LLM's die deze ervaringen ondersteunen.
Lees hier het volledige Engelstalige persbericht voor meer informatie.