ServiceNow en Zoom breiden strategische samenwerking uit
ServiceNow en Zoom: Samenwerking met AI voor Slimmere Workflows

ServiceNow en Zoom breiden strategische samenwerking uit

Redactie WINMAG Pro

ServiceNow en Zoom hebben tijdens Zoomtopia 2024 een uitbreiding van hun strategische samenwerking aangekondigd om slimmere samenwerking en maximale productiviteit mogelijk te maken voor organisaties. De GenAI-technologieën van de twee bedrijven, ServiceNow Now Assist en Zoom AI Companion, worden in de eerste helft van 2025 geïntegreerd en bieden bedrijven workflowautomatisering voor taken en activiteiten binnen Zoom en ServiceNow.

Organisaties zien een toenemende vraag naar AI-tools die werken met al hun bedrijfskritieke applicaties en medewerkers in staat stellen productiever te zijn en projecten vooruit te helpen. Gartner® zegt hierover: “Werknemers zijn er klaar voor: 92% van hen wil dat AI helpt met administratieve taken en het samenvatten van informatie over een bepaald onderwerp.”[1] Door de nieuwe integratie zal GenAI helpen dat proces te verkorten en te stroomlijnen.

“CEO’s maken de shift van AI-fascinatie naar AI-gedreven bedrijfsstrategieën voor exponentiële verbeteringen in de manier waarop zij hun organisatie leiden,” zegt Bill McDermott, chairman en CEO van ServiceNow. “ServiceNow en Zoom delen de doelstelling om teamwork te verbeteren. Onze nieuwe integratie zet een gesprek om in onmiddellijke actie, waardoor tijd en resources worden bespaard. Werknemers kunnen zich hierdoor richten op het werk dat er echt toe doet.”

“Door onze uitgebreide samenwerking met ServiceNow blijven we naadloze interacties leveren op beide platforms met GenAI-functionaliteiten en geïntegreerde user interfaces,” zegt Eric S. Yuan, oprichter en CEO van Zoom. “De integratie van Zoom AI Companion met ServiceNow verhoogt de productiviteit en stelt klanten in staat om zonder problemen over te gaan van meetings naar productiviteit, waardoor de administratielast wordt verminderd en workflows gestroomlijnd.”

Twee GenAI-tools, één intuïtieve ervaring voor meer efficiëntie 

GenAI zorgt voor een naadloze informatie-uitwisseling tussen de verschillende plekken waar teams samenwerken. Een team start bijvoorbeeld een virtuele meeting waarin zij verschillende onderdelen van een project bespreken en samenwerken. Door deze nieuwe integratie kan de Zoom AI Companion het gesprek met toestemming samenvatten en transcriberen en actiepunten omzetten in taken die verbonden zijn met ServiceNow-workflows.

Na de meeting kan AI Companion samenwerken met Now Assist for Strategic Portfolio Management (SPM), de GenAI-oplossing van ServiceNow, voor het activeren van de juiste workflows en teams helpen bij de volgende stappen zoals het automatisch aanmaken van tickets en deze toewijzen aan teamleden. Er worden dan via e-mail meldingen verstuurd naar de deelnemers met inzichten uit de vergadering, samen met een automatisch gegenereerde samenvatting van de vergadering.

Deze aankondiging is een uitbreiding van de bestaande samenwerking en integraties van ServiceNow en Zoom. Met deze integratie zetten ServiceNow en Zoom ongestructureerde conversaties om in gestructureerde data die verbonden zijn met intelligente workflows.

Beschikbaarheid 

De integratie vereist de aanschaf van zowel Zoom’s custom AI Companion add-on en ServiceNow Now Assist. De aangekondigde custom Zoom AI Companion add-on komt algemeen beschikbaar in de eerste helft van 2025.

Aanvullende informatie  

Bekijk een demo van de integratie. 

Meer informatie over Now Assist for SPM vind je hier

Meer informatie over Zoom AI Companion vind je hier

[1] Gartner, Predicts 2024: AI’s Impact on the Employee Experience,  Matt CainStephen White, 9 January, 2024

GARTNER is een gedeponeerd handelsmerk en dienstmerk van Gartner, Inc. en/of haar dochterondernemingen in de V.S. en internationaal en wordt hierin met toestemming gebruikt. Alle rechten voorbehouden.

Over ServiceNow 

ServiceNow (NYSE: NOW) laat AI werken voor mensen. We bewegen mee met het tempo van innovatie om klanten te helpen bij het transformeren van organisaties in elke sector. Daarbij hanteren we een betrouwbare, mensgerichte aanpak bij het op grote schaal inzetten van onze producten en diensten. Ons AI-platform voor bedrijfstransformatie verbindt mensen, processen, data en apparaten om de productiviteit te verhogen en bedrijfsresultaten te maximaliseren. Voor meer informatie, ga naar: www.servicenow.com 

Over Zoom 

Het is de missie van Zoom om één platform te bieden dat grenzeloze menselijke verbindingen mogelijk maakt. Geef teamwerk een nieuwe dimensie met Zoom Workplace - Zoom's open samenwerkingsplatform met AI Companion stelt teams in staat productiever te zijn. Samen met Zoom Workplace versterken de Zoom Business Services voor verkoop-, marketing- en customer care-teams, waaronder Zoom Contact Center, de klantrelaties gedurende de hele levenscyclus van klanten. Zoom, opgericht in 2011, is beursgenoteerd (NASDAQ:ZM) en heeft zijn hoofdkantoor in San Jose, Californië. Voor meer informatie, ga naar www.zoom.com.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie