Adobe introduceert innovaties in Adobe Experience Cloud om AI-gegenereerde content te personaliseren

Adobe: innovaties om AI-gegenereerde content te personaliseren

Redactie WINMAG Pro

Adobe introduceert innovaties in Adobe Experience Cloud. Deze innovaties stellen merken in staat meer waarde te halen uit AI-gegenereerde content en de zakelijke impact van generatieve AI-tools aan te tonen. Organisaties gebruiken tegenwoordig vaker hulpmiddelen voor het creëren en verfijnen van marketingassets, zoals afbeeldingen en teksten. Dit vergroot ook de noodzaak om het rendement van dit soort tools aan te tonen. Merken kunnen hierop inspelen door AI-gegenereerde content beter af te stemmen op klantvoorkeuren en feedback te verzamelen met actiegerichte inzichten. Deze AI-innovaties pakken belangrijke knelpunten in de content supply chain aan doordat campagnes in real-time worden aangepast en geoptimaliseerd. 

 

De nieuwste oplossingen van Adobe stellen merken in staat betere prestaties te leveren en zakelijke doelstellingen voor klantbetrokkenheid te behalen. Met de innovaties binnen Adobe Experience Cloud kunnen teams AI-gegenereerde content personaliseren, testen en meten.

"Tegenwoordig kan het personaliseren van online klantervaringen duizenden variaties vereisen voor verschillende marketingkanalen en regio's, een uitdaging die met de hulp van generatieve AI wordt verlicht," zegt Amit Ahuja, Senior Vice President, Digital Experience Business bij Adobe. "Marketeers worden uitgedaagd om ervoor te zorgen dat door AI-gegenereerde variaties ook daadwerkelijk aansluiten bij klanten. De nieuwste innovaties van Adobe helpen merken om hierop in te spelen door middel van real-time experimentatie en actiegerichte inzichten." 

De nieuwe innovaties in Adobe Experience Cloud omvatten:

  • Adobe Content Analytics: Adobe Content Analytics, nu in bèta, binnen Customer Journey Analytics (CJA) biedt gedetailleerde inzichten in content. Met Adobe Content Analytics worden specifieke kenmerken zoals kleuren, objecten en locaties gekoppeld aan directe klantinteracties. Zo kan een marketeer die een nieuw hotel promoot de online content optimaliseren op basis van welke creatieve elementen – bergen, groene ruimtes of bezienswaardigheden in de buurt – tot meer boekingen leiden. 
  • AI Assistant Content Accelerator in Adobe Journey Optimizer (AJO): De AI Assistant Content Accelerator in AJO is nu algemeen beschikbaar. De tool stelt marketeers in staat om merkgerichte marketingassets te genereren voor kanalen zoals e-mail, sms en meer, terwijl deze geoptimaliseerd worden voor specifieke doelgroepen op basis van taal, toon en contenttype.
  • Adobe Experience Manager (AEM) Edge Delivery Services, Self-Learning Experimentation: Voor AI-gegenereerde contentvariaties zoals tekst of afbeeldingen op een webpagina, kunnen merken real-time experimenteren met AEM Edge Delivery Services. Consumenten krijgen automatisch de best presterende contentvariaties te zien waardoor marketeers meer inzicht krijgen in welke materialen het beste aanslaan bij hun doelgroepen.

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie