Adyen en BMW Group breiden hun samenwerking uit van e-commerce naar fysieke (point-of-sale)-betalingen
Adyen, het financiële technologieplatform voor toonaangevende bedrijven, en de BMW Group, breiden hun partnership uit als resultaat van een succesvolle e-commerce samenwerking. Adyen biedt op maat gemaakte betaaloplossingen om te voldoen aan de eisen van de BMW Group op het gebied van klantbetrokkenheid en winkelervaring. De integratie van Adyen's point-of-sale (POS)-oplossingen in het BMW-ecosysteem stelt de BMW Group nu in staat om ook fysiek, bijvoorbeeld in BMW Welt en het BMW Museum, een naadloze en hoogwaardige betaalervaring te bieden aan klanten.
Adyen is al jarenlang de vaste betaalpartner van de BMW Group voor wereldwijde e-commerce in 36 landen. Adyen verwerkt creditcardbetalingen voor de ConnectedDrive Store in belangrijke markten zoals Europa, Australië, Maleisië, Singapore, Korea, Japan en Brazilië. Dankzij het wereldwijde platform kan Adyen ook specifiek inspelen op de lokale markteisen van de BMW Group en lokale betaalmethoden per land aanbieden. Zo kunnen BMW-klanten bijvoorbeeld gebruikmaken van iDeal in Nederland, TWINT in Zwitserland, Swish in Zweden, en vele andere lokale betaalmethoden.
"We zijn erg blij dat we nu samen de volgende stap kunnen zetten, na de succesvolle samenwerking van de afgelopen jaren in vrijwel alle markten waar BMW actief is,” vertelt Alexa von Bismarck, President EMEA bij Adyen. “We kunnen nu ook een moderne en soepele betaalervaring bieden aan klanten in het BMW Museum en BMW Welt. Met ons platform brengen we alle inzichten en data van de verschillende kanalen overzichtelijk samen in één systeem."
De samenwerking met Adyen is een stap richting een naadloze en wereldwijd consistente premium betaalervaring voor BMW-klanten. Met de introductie van fysieke point-of-sale betalingen door Adyen bij BMW Welt en het BMW Museum in München, zorgt Adyen voor een belangrijke stap vooruit. Het verbinden van online en offline kanalen via Adyen's platform biedt diverse voordelen, waaronder uniforme rapportagemogelijkheden voor beide kanalen. Daarnaast biedt Adyen innovatieve functies zoals geïntegreerde analysetools en real-time transactieoverzichten, waardoor de BMW Group inzicht krijgt in de betaalvoorkeuren van klanten en weloverwogen zakelijke beslissingen kan nemen. Er worden binnenkort extra betaalmethoden toegevoegd, zodat klanten ook kunnen betalen met Apple Pay en Google Pay.
Adyen heeft een lange geschiedenis van samenwerking met toonaangevende wereldwijde merken en bedrijven. De uitbreiding van de samenwerking met de BMW Group benadrukt het vertrouwen van de auto-industrie in Adyen's vermogen om op maat gemaakte betaaloplossingen te bouwen en innovatieve technologieën te leveren.