IG&H opent (Gen)AI Experience Center

IG&H opent (Gen)AI Experience Center

Redactie WINMAG Pro

IG&H, een toonaangevend consulting- en technologiebedrijf, opent officieel de deuren van haar (Gen)AI Experience Center. Het Experience Center is bedoeld om te inspireren en te demonstreren wat er allemaal in de praktijk mogelijk is met (generatieve) AI. Dit wordt onder andere gedaan met interactieve demo’s, workshops en trainingen, die IG&H vanaf nu aanbiedt in het Experience Center.

Joost van de Meent, CEO van IG&H: “We zijn ontzettend trots op het (Gen)AI Experience Center dat we hebben neergezet. Voor ons is dit een logische stap, omdat wij inmiddels al meer dan tien jaar werken aan (Gen)AI-oplossingen voor onze klanten en ook al vele klanten (>60) hebben geholpen met het implementeren van (Gen)AI. Tegelijkertijd zien we ook dat de adoptie van (Gen)AI in de praktijk nog beperkt is. Met ons (Gen)AI Experience Center willen we graag laten zien hoe bedrijven (Gen)AI praktisch en schaalbaar kunnen implementeren in hun bedrijfsvoering.”

Het Center bestaat uit zes verschillende ruimtes waar bezoekers zelf kunnen experimenteren met verschillende (Gen)AI-cases, die werken met beeld, tekst en getallen. Ook vinden er trainingen plaats voor klanten en werknemers, zoals een Co-Pilot of een prompt engineering training en fungeert het als een brainstorm- en testruimte voor nieuwe oplossingen voordat ze bij klanten worden geïmplementeerd. Op afspraak kunnen bedrijven op vrijdagmiddag in een workshopsessie samen met IG&H’s data scientists aan de slag om een oplossing vorm te geven voor hun specifieke vraagstuk.

Er wordt in het Experience Center met name gekeken naar praktische toepassingen van (Gen)AI in de retailsector, de gezondheidszorg en de financiële dienstverlening. Neem bijvoorbeeld de 'Fashion Store' case. Hier worden bezoekers bij binnenkomst gescand en algoritmes stellen een gepersonaliseerd winkelassortiment samen op basis van de kleding die ze ter plekke dragen. De Gen(AI)-toepassingen voor de verschillende sectoren worden op een luchtige manier gepresenteerd. Er is zelfs een prompt-engineering pubquiz!

Al meer dan vijftien klanten hebben de vrijdagmiddag workshopsessie geboekt nog voor het Experience Center officieel geopend was. Samen met de data scientists van IG&H zullen zij aan de slag met een (Gen)AI-toepassing die toegespitst is op hun vraagstuk.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie