Adobe Summit 2024: Adobe onthult de toekomst van Customer Experience Management in het tijdperk van generatieve AI
Adobe onthult tijdens de Adobe Summit een reeks innovaties waarmee merken personalisatie op schaal kunnen leveren met behulp van generatieve AI (GenAI) en real-time inzichten. De nieuwe innovaties van Adobe verbeteren Customer Experience Management (CXM)-oplossingen, waardoor bedrijven data, content en (generatieve) AI kunnen inzetten om de klantenreis te personaliseren en loyaliteit te stimuleren.
Data-innovaties
De innovaties van Adobe ondersteunen merken bij datamanagement met behulp van GenAI en leggen de basis voor het genereren van inzichten en het leveren van personalisatie op grote schaal. Dit wordt gedaan op het Adobe Experience Platform, dat bedrijven in staat stelt om data van klanten te integreren in verschillende bedrijfssystemen door middel van een geïntegreerde set applicaties.
- Adobe Experience Platform AI Assistant biedt een eenvoudige conversatie-interface die technische vragen kan beantwoorden, taken kan automatiseren, uitkomsten kan simuleren en doelgroepen en journeys kan genereren.
- Federated Audience Composition biedt flexibiliteit en efficiëntie op het gebied van datamanagement door teams de mogelijkheid te geven doelgroepen en data te koppelen rechtstreeks vanuit enterprise data warehouses en dataplatforms.
- Adobe Real-Time Customer Data Platform (CDP) Collaboration is een nieuwe toepassing voor bedrijven en marketeers om op een veilige manier samen te werken om relevante doelgroepen te bereiken en te meten in een wereld zonder third-party cookies.
Contentinnovaties
Met Adobe GenStudio brengt Adobe een GenAI-gericht aanbod naar marketeers om snel on-brand content te plannen, creëren, beheren, activeren en meten, direct geïntegreerd in Adobe Experience Cloud en Creative Cloud:
- Workflow en planning: Adobe Workfront Planning biedt elke gebruiker een uniform overzicht van alle activiteiten in de marketing lifecycle, zodat organisaties strategisch kunnen plannen en de levering kunnen versnellen.
- Creatie en productie: Adobe Firefly Services en aangepaste modellen maken personalisatie op schaal mogelijk voor contentcreatie en -productie in bedrijven; dit zorgt voor minder handmatig werk en het houdt gegenereerde output on-brand.
- Assetbeheer: met de Adobe Experience Manager (AEM) Assets-contenthub kunnen teams branded assets eenvoudig verspreiden binnen hun organisatie en onder externe partners.
- Levering en activering: Generate Variations in AEM Sites, aangedreven door GenAI, stelt merken in staat om on-brand, gepersonaliseerde variaties van marketingassets te creëren inclusief copy.
- Inzichten en rapportage: Adobe Content Analytics creëert een essentiële feedback-loop voor merken om te begrijpen welke assets en campagnes het best presteren.
Klantreisinnovaties
Om de klantbetrokkenheid te verhogen biedt Adobe voor zowel B2C- als B2B-merken nieuwe mogelijkheden om de customer journey in te richten en direct in te spelen op veranderend consumentengedrag.
- Adobe Experience Platform en Adobe Journey Optimizer maken gebruik van verbeterde statistische modellen om marketeers en ontwikkelaars te helpen bij het benutten van besluitvormingsmogelijkheden binnen klantreizen.
- Adobe Journey Optimizer (AJO) biedt verbeterde configuratie van door merken geïnitieerde klantreizen. Het helpt merken gerichte campagnes te verbinden met real-time klantsignalen, om klantbetrokkenheid te stimuleren.
- AJO B2B Edition is een nieuwe applicatie, gebouwd op Adobe Experience Platform. Met een unieke focus op accountspecifieke configuratie van inkoopcycli, geeft AJO B2B Edition de samenwerking tussen sales en marketing gedurende de volledige B2B-omzetcyclus opnieuw vorm.
Firefly-innovaties
De Firefly update voor webapplicaties geeft gebruikers meer creatieve controle.
- Met structuurreferentie kunnen gebruikers eenvoudig de structuur van een bestaande afbeelding toepassen op nieuw gegenereerde afbeeldingen.
Partnerschappen en klantmomentum
Adobe werkt samen met Microsoft om de AI-tools van Adobe rechtstreeks in Microsoft-toepassingen te integreren. Hierdoor kunnen marketeers klantgegevens en AI gebruiken voor verbeterde workflows.