PUMA verbetert online winkelervaring met AI-oplossingen van Google Cloud.

PUMA verbetert online winkelervaring met AI-oplossingen van Google Cloud.

Redactie WINMAG Pro

Toonaangevend sportmerk personaliseert en stroomlijnt productontdekking, loyaliteitsbeloningen voor klanten en online-naar-offline aankopen door migratie van e-commerceactiviteiten naar Google Cloud

 

Sportmerk PUMA gaat data-, analyse- en AI-oplossingen van Google Cloud inzetten om zijn online winkelervaring efficiënter, flexibeler en persoonlijker te maken voor klanten over de hele wereld. Dit vormt de basis voor consumentgerichte innovaties, van generatieve AI-winkelassistenten en virtueel passen, tot AI-gestuurde loyaliteitsprogramma's.

In het kader van de samenwerking zal PUMA delen van zijn e-commerce ecosysteem, waaronder PUMA.com, migreren naar Google Cloud en een wereldwijd e-commerce dataplatform uitbouwen. De eerste resultaten hebben al geleid tot aanzienlijke verbeteringen in de klantervaring. Dit omvat onder meer een stijging van 19% in de gemiddelde bestelwaarde, dankzij het gebruik van Google Analytics en BigQuery om content beter af te stemmen op klanten. Bovendien heeft PUMA met Apigee en BigQuery tot vier keer sneller toegang tot realtime voorraadniveaus, zodat klanten precies die producten kunnen vinden die ze willen kopen in de dichtstbijzijnde winkels.

“Met de AI- en datamogelijkheden van Google Cloud zijn we niet alleen in staat om een veel beter inzicht in onze klanten te krijgen, maar ook om dat inzicht door te vertalen naar naadloze verkoop en meer persoonlijke winkelervaringen, zowel online als offline”, zegt Pancho Ortuzar, Director Global E-Commerce Engineering bij PUMA. “De migratie van onze e-commerce-infrastructuur naar Google Cloud versnelt onze inspanningen om van PUMA's direct-to-consumer-kanalen een belangrijke aanjager van de algehele bedrijfsgroei te maken.”

Een nieuwe definitie van direct-to-consumer e-commerce met AI
Gedurende deze meerjarige overeenkomst gaat PUMA de AI-mogelijkheden van Google Cloud integreren in alle fases van het klantcontact voor meer op maat gemaakte en waardevolle klantervaringen. Vertex AI Search for retail zorgt dat klanten gemakkelijker PUMA-producten kunnen vinden en persoonlijke winkelaanbevelingen ontvangen op basis van hun huidige interesses en trends. Daarnaast gaat PUMA oriënteren op de generatieve AI- en visuele zoekfuncties van Google Cloud, zoals een generatieve AI-winkelassistent en opties om ‘de look te shoppen’ of sportkledingitems virtueel te passen.

“Naarmate de voorkeur van consumenten specifieker wordt, moeten populaire merken kijken naar technologieën zoals generatieve AI om voorop te blijven lopen”, zegt Carrie Tharp, VP Strategic Industries bij Google Cloud. “PUMA's samenwerking met Google Cloud is toonaangevend voor de industrie in het toepassen van cloud, data analytics en AI om de klantervaring te transformeren.”

Lees hier het volledige, Engelstalige persbericht.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie