DoubleVerify kondigt nieuwe, ‘strategische’ aanstellingen aan om EMEA-groei te versnellen

DoubleVerify kondigt nieuwe, ‘strategische’ aanstellingen aan om EMEA-groei te versnellen

Redactie WINMAG Pro

DoubleVerify (‘DV’), toonaangevend softwareplatform voor het meten en analyseren van digitale media, kondigt een flinke uitbreiding aan in EMEA, met nieuwe senior aanstellingen in de regio. Lisa Mahfud, Daniele Maccarrona en Kenny Spangberg zullen de groei van DV leiden en vormgeven, ieder in de rol van Business Director in respectievelijk Nederland, Italië en Zweden.

Deze benoemingen laten DV's commitment aan EMEA zien en zullen DV's capaciteiten om de digitale media-inzet en bedrijfsresultaten voor zijn klanten te verbeteren, in deze regio alleen maar versterken.

Lokale expertise

Aangezien 65% van de Italianen merken en adverteerders verantwoordelijk houdt voor het tegengaan van de verspreiding van desinformatie en 72% zegt zich zorgen te maken dat dat laatste erger wordt, aldus het DV Four Fundamental Shifts in Advertising & Media rapport, hebben merken en bureaus lokale expertise nodig om hen te helpen navigeren door deze ‘ontwrichtende omgeving’ – hoe zorg je ervoor dat je te allen tijde geloofwaardig overkomt?

Daniele Maccarrona gaat aan de slag om die ondersteuning in Italië en Zuid-Europa te bieden en internationale en lokale klanten en partners te helpen de effectiviteit van hun marketinguitgaven in de regio helder en inzichtelijk te krijgen en te houden. Maccarrona heeft meer dan 17 jaar ervaring in reclame, media en technologie – een carrière die in 2006 begon bij Yahoo!

Direct hiervoor werkte Maccarrona bij Quantcast Italy, waar hij verantwoordelijk was voor de commerciële strategie. “Italië is de thuisbasis van een aantal fantastische lokale en internationale merken, waarvan er veel behoefte hebben aan een partner die kan helpen navigeren door een steeds ingewikkelder wordend advertentielandschap. Ik ben er trots op dat ik deel mag uitmaken van een geweldig team dat dit kan en ik kijk ernaar uit om de bedrijfsgroei in Zuid-Europa te versnellen en onze klanten tegelijkertijd een fantastische ervaring te bieden”, aldus Maccarrona.

Digitale reclame bloeit in Nederland

Lisa Mahfud voegt zich bij het Nederlandse kantoor van DV na meer dan tien jaar leidinggevende functies te hebben bekleed in de reclame-industrie, meest recentelijk als Country Manager bij Targetspot. Op basis van deze schat aan ervaring zal zij DV's groei in Nederland aansturen, waar DV zowel lokale als globale brands die in het land gevestigd zijn wil helpen om hun campagne- en bedrijfsdoelstellingen via digitale media succesvol te activeren én uiteindelijk te realiseren. “Het is fantastisch om bij DV te werken en ik ben zeer enthousiast om deel uit te mogen maken van een platform dat bouwt aan een transparanter advertentie-ecosysteem. Digital advertising is een groot onderdeel van de media-investering in Nederland; transparantie en meer veiligheid in de supplychain van adverteerders is key om media kwaliteit te verbeteren en een grotere ROI te realiseren.”, voegt Mahfud toe.

Grote lokale en wereldwijde kansen

Kenny Spangberg krijgt de leiding over de bedrijfsgroei van DV in Zweden. Met ervaring in verschillende leidinggevende functies in de reclame- en startup-sector, onder andere bij Google, Xaxis en Widespace, zal Spangbergs expertise een cruciale rol spelen bij het aansturen van DV's commerciële strategie in Scandinavië en Noord-Europa. “De Scandinavische landen vormen een snelgroeiende markt voor digitale reclame en DV is een echte leider in het bieden van strategische inzichten die merken nodig hebben om hun campagnes tot een succes te maken. Ik ben enthousiast over de kans die we hebben om digitale reclame in de regio ten goede te transformeren en tegelijkertijd het bedrijf te laten groeien”, benadrukt Spangberg.

De Brit Nick Reid, SVP en Managing Director EMEA bij DoubleVerify, licht tenslotte toe: “EMEA blijft grote lokale en wereldwijde kansen bieden voor DV en vormt als zodanig een focus van strategische uitbreiding voor zowel merken als bureaus die betere resultaten willen behalen. Ik ben verheugd om Lisa, Daniele en Kenny te verwelkomen in het EMEA-team hier bij DV. Ze sluiten aan bij sterke en toegewijde teams in onze twaalf kantoren in de regio en zullen onze klanten en partners voorzien van het advies en inzicht dat zij nodig hebben om betere resultaten te behalen met hun reclamecampagnes.”

 

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie