Mollie integreert met Klaviyo om omzet van bedrijven een boost te geven met marketing automation
Mollie, een van de snelst groeiende financiële dienstverleners van Europa, maakt vandaag de integratie met Klaviyo bekend. Klaviyo is een marketing automation platform dat bedrijven toelaat om op basis van data de communicatie met hun klanten te personaliseren en te automatiseren. Door de integratie met Mollie kunnen klanten van Klaviyo nu ook data over betaaltransacties inschakelen om efficiënter en persoonlijker met hun klanten te communiceren. Daarnaast gaan Mollie en Klaviyo met hun gezamenlijke agencypartners samenwerken om op basis van betaalgegevens op maat gemaakte strategieën voor marketing automation te creëren.
De oplossing van Klaviyo maakt het voor marketeers makkelijk om klantgegevens te beheren. Die data kunnen ze gebruiken om via allerlei kanalen hypergepersonaliseerde ervaringen te bieden, waardoor ze hun conversie en inkomsten kunnen verhogen.
Verbeterde automatisering van e-mailmarketing
De integratie combineert twee betrouwbare technologieën die elkaar naadloos aanvullen. Dankzij de transactiedata van Mollie kunnen bedrijven de automatisering van hun e-mailmarketing via het Klaviyo-platform verbeteren. Dit biedt de volgende voordelen:
- Inzicht in klantgedrag
- Gestroomlijnde rapportages
- Gepersonaliseerde e-mails op basis van cross-selling, upselling, seizoensgebonden factoren, aankoopgedrag en meer
- Gerichte marketingcampagnes
- Herkennen van groeikansen
Klantprofielen synchroniseren en verrijken
Met de data van transacties en bestellingen van Mollie kunnen gebruikers van Klaviyo klantprofielen verrijken, nieuwe klantgegevens makkelijk verwerken en doelgroepsegmenten samenstellen. De data laten ook toe om e-mailflows op maat te ontwikkelen, die in realtime worden getriggerd door gebeurtenissen en statistieken.
Daarnaast helpt deze integratie bedrijven met het ontwikkelen van gepersonaliseerde campagnes op basis van de abonnementsstatus van klanten, zoals het moment waarop hun abonnement ingaat of stopt, wanneer het moet worden verlengd of wanneer hun betaling is mislukt.
Krachtige Synergie: De Voordelen van de Integratie tussen Mollie en Klaviyo voor Kazidomi.
Kazidomi, een bedrijf dat consumenten toegang biedt tot kwalitatief hoogwaardige en betaalbare natuurlijke en biologische producten, mocht de voordelen van de integratie al ervaren. Emna Everard, oprichter en CEO van Kazidomi licht toe: “Ik ben erg enthousiast over de naadloze integratie tussen Mollie en Klaviyo, en hoe die ons geholpen heeft om onze marketingcampagnes te optimaliseren. Dankzij deze integratie kunnen we campagnes in ons e-commerceplatform moeiteloos verrijken met data over betalingen. Het stelt ons ook in staat om mislukte betalingen op te volgen, klantdata in te zetten voor nauwkeurige targeting en om aanbiedingen op maat te ontwikkelen. Zo bieden we klanten een nóg sterkere, gepersonaliseerde winkelervaring.”
“Marketing automation verbetert niet alleen de klantretentie; het creëert ook nieuwe inkomsten. De toegang tot Mollies transactie- en besteldata stelt onze gezamenlijke klanten in staat om de klantervaring sterk te verbeteren. We zijn ontzettend blij om samen te werken met Mollie; een belangrijke partner voor bedrijven in heel Europa, die betrouwbare en veilige betalingsverwerking biedt. Dankzij de integratie genieten onze klanten van een krachtige combinatie die hun conversie en omzet kan stimuleren", vertelt Rich Gardner, SVP van Global Strategic Partnerships bij Klaviyo.
Philippe Daly, vice president Partnerships bij Mollie: “We vinden het geweldig om samen te werken met Klaviyo, een bedrijf dat niet alleen de beste oplossingen voor marketing automation aanbiedt, maar ook de waarde van eenvoudige toegang tot klantgegevens begrijpt. Een ecosysteem van technologieën die elkaar aanvullen is een cruciale groeifactor voor bedrijven van elke omvang. Daarom zijn onze API’s makkelijk te integreren met populaire e-commerceplatforms zoals BigCommerce, Salesforce Commerce Cloud, WooCommerce, Wix en Prestashop en Shopify, maar ook voor op maat gemaakte systemen. Op die manier kunnen zoveel mogelijk klanten van de integratie profiteren.”