Hunkemöller werkt samen met Google Cloud om datagedreven winkelervaring mogelijk te maken
Google Cloud werkt samen met Hunkemöller, een toonaangevend merk in dameslingerie, om de klantervaring te verbeteren en de omnichannel-groeistrategie te versnellen. De wereldwijde retailer verplaatst zijn SAP-software workloads en IT-infrastuctuur naar Google Cloud met RISE with SAP voor een meer flexibele, schaalbare en datagedreven aanpak, om zo een naadloze omnichannel-klantervaring te bieden.
Revolutionaire winkelervaring
Hunkemöller is een van Europa's toonaangevende lingeriespecialisten die ook gevestigd is in Nederland. Verder is het bedrijf actief in 23 landen, met meer dan 850 winkels en 15 webshops die naadloos geïntegreerd zijn om klanten de beste winkelervaring te bieden. Om de groei te ondersteunen en te voldoen aan de voortdurend veranderende behoeften van klanten, besloot het bedrijf te migreren van een on-premise IT-infrastructuur naar Google Cloud, om daarmee een datagedreven cultuur te creëren en nog meer mogelijkheden te ontsluiten om efficiënter te werken binnen de wereldwijde activiteiten van Hunkemöller.
Met Google Clouds data- en analysemogelijkheden, zoals Looker, BigQuery en Vertex AI, kunnen klanten nauwkeuriger gesegmenteerd en geactiveerd worden volgens het lokale gegevensbeleid. Met behulp van gegevens van geregistreerde klanten, zowel binnen als buiten de SAP-softwareomgeving van Hunkemöller, kan het bedrijf klanten bijvoorbeeld de juiste kledingmaat voorstellen op basis van hun aankoopgeschiedenis en voorkeuren. Dit zorgt niet alleen voor een gepersonaliseerde winkelervaring, maar vermindert ook de retourzendingen, stroomlijnt de retailprocessen en helpt om een naadloze omnichannel ervaring te bieden aan de klant.
Efficiëntie en innovatie voorop
Hunkemöller migreert met RISE with SAP op Google Cloud zijn SAP-softwareomgeving en andere toepassingen naar de cloud. De migratie helpt het bedrijf om kosten te verlagen, eenvoudiger te schalen en het stimuleert innovatie. De verschillende strategische workloads, momenteel verspreid over verschillende locaties, worden geconsolideerd in de cloud. Dit maakt toegang tot en analyse van data uit verschillende bronnen eenvoudiger.
Gordon Smit, Global IT Director bij Hunkemöller, vertelt: "Door onze on-premise data naar de cloud te verplaatsen en gebruik te maken van Google Cloud-technologieën, kunnen we onze klanten de best mogelijke klantbeleving bieden - digitaal gedreven en ondersteund door data. Ontwikkelingen gaan razendsnel in de retailsector, en we willen een marktleider zijn op het gebied van digitale toepassingen en het gebruik van data voor een betere klantbeleving en bedrijfsvoering. Samen met experts van Google Cloud en partners hebben we intensief samengewerkt om de blauwdruk voor onze cloudmigratie te realiseren."
"Hunkemöller heeft, net als veel andere merken, toegang tot grote hoeveelheden data, die vaak worden opgeslagen in SAP-softwaresystemen. Die data kan je gebruiken om beter inzicht te krijgen in het gedrag van klanten en markttrends. We zijn enthousiast om samen te werken met Hunkemöller om hun kritieke bedrijfssystemen en data naar de cloud te migreren en het merk te helpen om een datagedreven basis te leggen voor toekomstige groei”, vult Joris Schoonis, MD bij Google Cloud Benelux, aan.
Bart Doomen, Head of Industries bij SAP Nederland, zegt: “We zijn trots op onze samenwerking met Hunkemöller en Google om de transformatie naar de cloud te versnellen en samen te bouwen aan het fundament van nieuwe digitale innovaties.”