TomTom breidt samenwerking met Alteryx
TomTom (TOM2), de specialist in geolocatietechnologie, breidt de samenwerking met Alteryx uit, leider op het gebied van analytische automatisering.
TomTom
TomTom zal het nieuwe analytics-aanbod van Alteryx ondersteunen met locatie-inzichten. Hierdoor kan Alteryx klanten helpen om op basis van data belangrijke beslissingen te nemen.
Door deze samenwerking kunnen Alteryx-gebruikers geavanceerde analysetechnieken toepassen, zoals geocodering en rijtijdanalyse. Een retailer kan zo bijvoorbeeld de extra inzichten gebruiken om de optimale locatie voor een nieuwe supermarkt te bepalen. Met data over bestaande winkellocaties en klanttransacties, kunnen analisten achterhalen wat de beste positie is ten opzichte van elkaar en hun klanten.
Mike Schoofs, Chief Revenu Officer bij TomTom: "Partnerships met bedrijven als Alteryx zijn een mooi voorbeeld van hoe wij locatietechnologie leveren voor een breed scala aan enterprise use cases. We zijn trots om voort te bouwen op onze tienjarige samenwerking met Alteryx. Op deze manier kunnen we ze nog verder versterken met onze Maps API’s voor een betere, slimmere en snellere besluitvorming.”
Lees het volledige Engelstalige persbericht hier.