TicketSwap heeft AWS geselecteerd als Preferred Cloud Provider om de gebruikerservaring te verbeteren

TicketSwap heeft AWS geselecteerd als Preferred Cloud Provider om de gebruikerservaring te verbeteren

Redactie WINMAG Pro

TicketSwap, 's werelds snelgroeiende app voor het kopen en verkopen van tickets voor live-evenementen, gebruikt AWS-technologieën om de continuïteit van zijn diensten te waarborgen, fraude tegen te gaan en een persoonlijke benadering aan zijn gebruikers te bieden

Het in Amsterdam gevestigde TicketSwap - een van 's werelds grootste fan-to-fan ticketing-apps - heeft sinds 2015 met succes Amazon Web Services (AWS) geïntegreerd als voorkeurscloudprovider en strategische technologieprovider om zijn op transacties gebaseerde oplossing voor live-evenementen te ondersteunen.

TicketSwap maakt al gebruik van een cloudgebaseerde aanpak om zijn platform te moderniseren en een veilige en transparante ervaring te blijven bieden aan hun gebruikers terwijl ze blijven groeien naar nieuwe markten. Het bedrijf heeft 6 miljoen gebruikers in 36 landen, samengebracht op 6.000 live-evenementen, variërend van muziekconcerten, festivals en clubavonden tot sportevenementen, comedy-avonden en theatershows.

Met behulp van AWS' uitgebreide portfolio van cloudmogelijkheden, waaronder analyse, machine learning, serverless, compute, storage en database, kan TicketSwap zijn digitale platform verbeteren en schalen, terwijl het voldoet aan strenge security- en compliancenormen. TicketSwap heeft de integratie met AWS in 2021 verder ontwikkeld, met als doel de gebruikerservaring op alle niveaus te verbeteren: onder andere bij het kopen en verkopen van tickets, het aanbevelen van evenementen, en delen van informatie. AWS heeft het team met name geholpen om meer controle en transparantie te krijgen over de architectuur met behulp van tools zoals Amazon CloudWatch. Wanneer gebruikers trage reactietijden ervaren bij een van de klanten van het bedrijf, is het bedrijf snel in staat om het probleem gemakkelijk te identificeren en onmiddellijk aan te pakken.

Met behulp van AWS heeft TicketSwap zijn flexibiliteit en schaalbaarheid verbeterd, terwijl het zich heeft gericht op het ontwikkelen van nieuwe functies voor zijn gebruikers, zoals de unieke ‘ticket loterij’. Het bedrijf kan nu aan de service-eisen blijven voldoen wanneer het platform veel gebruikt wordt. Ook tijdens het festivalseizoen van april tot september, wanneer ze meer dan 10x het gemiddelde gebruikersverkeer ervaren.

"AWS helpt ons om pieken in de vraag naar tickets te beheren, die vaak in een korte en soms onverwachte periode plaatsvinden - een nachtmerrie voor een traditioneel datacenter", legt Pascal de Vink, Lead Architect bij TicketSwap, uit. “Een goed voorbeeld hiervan is de lancering van de Europese tour van Ed Sheeran. Tickets waren op vrijdag om 10.00 uur verkrijgbaar; slechts 15 minuten later waren alle concerten in Nederland voor die tour uitverkocht. Dankzij AWS konden we onmiddellijk opschalen naar 15 keer de normale capaciteit en er zeker van zijn dat onze gebruikers de beste koop- en verkoopervaring hadden. Slechts 30 minuten later waren we in staat om onze capaciteit automatisch terug te brengen naar normale niveaus in overeenstemming met het gebruikersverkeer. Hierdoor kunnen wij financieel en infrastructureel flexibel zijn, omdat we alleen betalen voor wat we gebruiken, in plaats van dat er extra, forfaitaire kosten in rekening worden gebracht die geen rekening houden met dergelijk flexibel gebruikersgedrag.”

Door gebruik te maken van de cloud kan TicketSwap zijn gebruikers nu beter begrijpen en het blijft nieuwe technologieën gebruiken om de best mogelijke gebruikerservaring te bieden. De app experimenteert bijvoorbeeld al met machine learning, waarbij zowel gebruikersprofielen- als gedragsgegevens worden gebruikt, om nauwkeurigere, relevantere aanbevelingen te doen, waardoor de levenslange waarde voor gebruikers wordt verbeterd.

Redactie WINMAG Pro
Door: Redactie WINMAG Pro
Redactie

Redactie WINMAG Pro

Redactie