Nieuw DataRobot AI Cloud-platform helpt organisaties sneller, slimme resultaten te realiseren met AI
DataRobot AI Cloud speelt in op de belangrijkste uitdagingen en kansen waar bedrijven mee te maken hebben. Met verbeterde mogelijkheden voor samenwerking en continue optimalisatie in de gehele AI-levenscyclus, brengt het platform verschillende typen data en gebruikers samen van ervaren data scientists tot IT-beheerders en business analisten. Als multi-cloud platform stelt DataRobot AI Cloud organisaties in staat om iedere combinatie van publieke clouds, datacenters of edge-locaties in te zetten inclusief governance om activiteiten te beschermen en beveiligen.
Voordelen DataRobot AI Cloud
- Eén platform voor alle gebruikers waarmee het onder meer data scientists, analytics-experts, IT- en business professionals samenbrengt.
- Een totaaloverzicht van alle typen data uit iedere bron.
- Geïntegreerd, end-to-end platform voor de gehele AI-levenscyclus.
- Duidelijke en betrouwbare output.
- Op schaal geïmplementeerd en beheerd in elke cloud, in het datacenter en aan de edge.
- Modulair en uitbreidbaar, voortbouwend op bestaande investeringen in applicaties, infrastructuur en IT-beheersystemen.
"AI zal elke branche, elke service en elke klantinteractie opnieuw vormgeven", zegt Dan Wright, CEO van DataRobot. "DataRobot AI Cloud bevat inzichten en lessen van jarenlange technologische innovatie en nauwe samenwerking met onze klanten. Hierdoor kunnen gebruikers met verschillende vaardigheden sneller meer modellen leveren en ongekende zakelijke waarde genereren met AI."
Lange implementatietrajecten AI
Organisaties staan onder steeds hogere druk om de hoeveelheden data die door hun systemen zijn vastgelegd, om te zetten naar waardevolle inzichten die impact hebben op de hele organisatie. De realiteit is echter er nog maar weinig succes behaald wordt met AI. Zo heeft volgens onderzoek van Algorithmia 87% van de organisaties te maken met lange implementatietrajecten.
DataRobot is één van ‘s werelds meest geïmplementeerde en bewezen AI-platformen en levert meer dan een biljoen voorspellingen voor leidende organisaties wereldwijd. Klanten als Anheuser-Busch InBev (AB InBev) Europe — ‘s werelds grootste brouwerij en eigenaar van merken als Budweiser, Stella Artois en Corona — vertrouwt op het geïntegreerde platform van DataRobot voor strategische planning en het nemen van operationele beslissingen.
"Het platform van DataRobot zorgt ervoor dat we op wereldwijde schaal betere beslissingen kunnen nemen die zijn gebaseerd op inzichten," zegt Renato Piai, Commercial & Consumer Analytics Director bij AB InBev Europe. "Het is ontzettend belangrijk om vooruit te kunnen kijken, onze klanten te begrijpen en de vraag te kunnen voorspellen. DataRobot levert geavanceerde AI-technologie waarmee AB InBev flexibel kan blijven in een complexe en snel veranderende markt."
Het platform van DataRobot bevat nieuwe functies en mogelijkheden om binnen één platform AI op grote schaal in productie te beheren en AI-gedreven beslissingen te faciliteren voor alle bedrijfstakken. Het platform van DataRobot maakt AI toegankelijk voor eerstelijnsmedewerkers om betere beslissingen te nemen. Daarvoor biedt het onder meer vooraf gebouwde use cases zodat men sneller aan de slag kan met de meest populaire AI use cases.
Ook kunnen gebruikers met het DataRobot AI Cloud-platform voorspellingen automatiseren en schalen met Decision Intelligence Flows. Verder zijn er krachtige nieuwe tools voor ‘code first’ data science experts inclusief composable ML, verbeterde cloud-hosted notebooks, en code-centric data pipelines. Daarnaast levert DataRobot continue AI- en bias-monitoring voor ML-operators om de modelprestaties na implementatie te optimaliseren en eerlijke en onbevooroordeelde modellen te garanderen.
"De AI-markt evolueert snel en is een weerspiegeling van de veranderende behoeften van klanten en de toegenomen vraag naar bedrijfskritische intelligente zakelijke diensten", zegt Ritu Jyoti, Group Vice President, Worldwide Artificial Intelligence & Automation Research Practice Global AI Research Lead bij IDC. "Onze methodologie voor het bouwen en toepassen van AI moet aan deze behoeften voldoen. Er moet een ’cloud fabric’ geleverd worden die in iedere omgeving verschillende typen data en gebruikers verbindt met betere inzichten voor zakelijke beslissingen. DataRobot AI Cloud is sterk gepositioneerd dankzij de breedte en schaal die het biedt om hieraan tegemoet te komen en een basis te leveren voor AI in de toekomst."
Partner ecosysteem
DataRobot AI Cloud wordt ondersteund door een strategisch partner ecosysteem met partijen als Snowflake, AWS, ThoughtSpot en Palantir. Hiermee kunnen organisaties hun investeringen in technologie en applicaties maximaal benutten, en uitbreiden, integreren en voortbouwen op DataRobot.
Voor meer informatie over de visie van DataRobot op AI Cloud, kun je deelnemen aan het virtuele event op 23 september aanstaande. Registreren kan via: https://www.draicloudlaunchevent.com.