Office Depot Europe verenigt Human Resources Management met Oracle Fusion Cloud HCM
Office Depot Europe, bekend onder zijn Viking-merk, kondigt vandaag aan dat het al zijn HR-processen onderbrengt in Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). De Europese expert op het gebied van werkplekoplossingen kiest ervoor het huidige HR-systeem verder te digitaliseren door de volledige HR-cyclus van aanstelling tot pensionering, inclusief leren, talentbeheer en werving, te digitaliseren met Oracle Cloud HCM. In de toekomst zullen alle HR-gerelateerde zaken via een centraal toegangspunt toegankelijk zijn voor medewerkers, managers en HR-medewerkers. De belangrijkste drijfveren voor de digitale HR-transformatie bij Office Depot Europe zijn kostenefficiëntie en standaardisatie.
Office Depot Europa
Office Depot Europe is een toonaangevende expert in werkplekoplossingen. Aangedreven door getalenteerde medewerkers verspreid over het Europese continent, is Europa Office Depot actief in meerdere landen en bedient het vele klanten in de regio. Werkend aan een gestandaardiseerde, schaalbare en geautomatiseerde toekomst leek het een logische volgende stap om met Oracle Cloud HCM voort te bouwen op de bestaande Oracle IT-infrastructuur.
Door over te stappen op de HR-cloudoplossing van Oracle, kunnen medewerkers personeelskwesties veel eenvoudiger en gemakkelijker afhandelen. De gebruiksvriendelijkheid van het nieuwe systeem is afgestemd op de verwachtingen van een generatie medewerkers wiens dagelijks leven wordt gekenmerkt door smartphone-apps en digitale diensten.
“Bij Office Depot Europa werken we er hard aan om onze rol als toonaangevende expert in werkplekoplossingen voor iedereen, overal te behouden. HR is een essentieel onderdeel van onze missie. Het implementeren van een nieuw uitgebreid HR IT-systeem is een logisch onderdeel van onze missie om onze core HR- en Finance-processen te digitaliseren en verder te stroomlijnen. Door te migreren naar Oracle Cloud HCM leggen we de technologische basis voor efficiëntere en intuïtievere HR-processen”, zegt Sandra Vogels, Director Compensation & Benefits bij Office Depot Europe.
Eén verenigd platform
Oracle Cloud HCM is onderdeel van de bestaande ERP-omgeving van Office Depot Europe. Door zowel HCM als ERP binnen één platform en datamodel te hebben, zijn dure maatwerkintegraties overbodig. De implementatie van Oracle Cloud HCM levert een belangrijke bijdrage aan de IT-strategie van Office Depot Europe, het consolideren van de IT-infrastructuur en levert naast standaardisatie ook een aanzienlijke kostenbesparing op.
Eén naadloze werknemerservaring
Terwijl Office Depot Europe hun klanten in staat stelt geweldige werkplekken te creëren, stelt Oracle Cloud HCM hen in staat om een naadloze en consistente werknemers- en gebruikerservaring te bevorderen. Dit betekent dat medewerkers exact dezelfde gebruikerservaring voor HCM zullen hebben, zoals ze momenteel gewend zijn binnen hun Oracle Finance-oplossing en afgestemd op de toekomstige uitrol van Oracle Cloud for Order Management and Finance naar de rest van EU7.
"We zijn verheugd dat Office Depot Europe voor onze oplossing heeft gekozen en met ons samenwerkt om een zeer belangrijk kernproces over te zetten naar een moderne cloudomgeving, zowel voor hun HR-omgeving als ook voor Finance", aldus Edith Bevers, Vice President Applications Benelux bij Oracle. "Met Oracle Cloud HCM is Office Depot Europe ideaal gepositioneerd voor de toekomst van de HR-afdeling."